וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך תיפתח בורסת תל אביב את השבוע?

עדי בן ישראל

13.7.2014 / 8:18

וול סטריט ננעלה אמנם בעליות ביום שישי, אך מומחים מזהירים שהשוק יקר מדי. מבצע "צוק איתן": בשוק יבחנו האם אנו בדרך להפסקת אש או העמקת המבצע וכניסה קרקעית לרצועת עזה

הבורסה בת"א תפתח את שבוע המסחר על רקע עליות השערים שנרשמו בוול סטריט בסוף השבוע והמשקיעים ימשיכו לעקוב מקרוב אחר התפתחות מבצע "צוק איתן". כל איתות על תחילת מו"מ להפסקת אש צפוי לתמוך בשוק, אולם מנגד כניסה קרקעית לרצועת עזה עלולה להגיב על הסנטימנט מחשש להסתבכות המבצע ועלות כלכלית גבוהה מהצפוי.

נתוני פתיחת בורסה 13.7.2014. גלובס
נתוני פתיחת בורסה 13.7.2014/גלובס

בוול סטריט ננעל היום האחרון של שבוע המסחר בעליות שערים כאשר מדדי המניות המובילים המשיכו לשהות ברמות שיא, אולם בסיכום שבועי מדדי המניות סגרו את השבוע הגרוע ביותר מאז אפריל, כאשר S&P 500 איבד 0.9%. יותר ויותר מומחים בשוק נשמעים מודאגים מהמכפילים הגבוהים במדדי המניות, המצביעים על כך שהשוק לא זול, בלשון המעטה. החששות משתקפים גם במדד ה-VIX, המכונה "מדד הפחד", שקפץ ב-17% ל-12.08 נקודות - שיא של 3 חודשים.

בישראל יגיבו המשקיעים לנעשה בשוקי חו"ל - הן בארה"ב והן באירופה שם שבו החששות על רקע הקשיים במערכת הבנקאות והחשש מקריסת הבנק השני בגודלו במדינה - אך כמובן יעקבו מקרוב אחר התפתחות מבצע "צוק איתן".

אתמול פורסם בכלי תקשורת בעולם הערבי על מגעים להפסקת אש בין ישראל לחמאס אולם מנגד בכירים בישראל מדברים על כניסה קרקעית לרצועת עזה, כמו הרמטכ"ל בני גנץ שאמר כי צה"ל מוכן להיכנס לרצועה וממתין להוראה מהדרג המדיני. דובר חמאס ציין כי הארגון "לא להוט" להשיג רגיעה.

למרות מבצע "צוק איתן", כלכלנים בשוק המקומי ממשיכים להמליץ להימנע משינויים מהותיים בתיק ההשקעות ומזכירים שגם אירועים ביטחוניים בעבר גרמו לתנודות זמניות בשוק. כך, למשל, בבנק לאומי מסרו כי למרות שהמצב הביטחוני עלול להביא לירידות בבורסה לטווח קצר, לא מומלץ לשנות את תמהיל תיק ההשקעות כיוון שההשפעה תהיה קצרת טווח. בבנק אגוד אף המליצו לנצל את החולשה בשווקים המתעוררים כדי לקנות מניות. (לסיפור המלא)

מבין המניות הבולטות בשוק ישנן לא מעט מניות דואליות שחוזרות עם פערי ארביטראז' חיוביים מוול סטריט, כמו למשל אודיוקודס ( 2,281 -2.31% ) , אלוט תקשורת ( 4,256 -0.98% ) , טבע ( 18,350 -0.33% ) , כן פייט ביופרמה ( 644.5 +4.25% ) וסרגון ( 846.7 +1.36% ) .

נייר חדרה ( 14,090 -0.91% ) הודיעה בסוף השבוע על התפטרות המנכ"ל עופר בלוך לאחר שבשנה האחרונה ניטש מאבק בין הנהלת החברה לוועד העובדים על קיצוץ בשכר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully