וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה עלתה למרות מבצע "צוק איתן"; רציו טיפסה

13.7.2014 / 16:51

מניות "לוויתן" הגיבו לדיווח לבורסה על הגדלת אומדן רזרבות הגז במאגר ל-22 טריליון רגל מעוקב (TCF) מ-19 טריליון רגל מעוקב. מחזור המסחר נמוך והסתכם בכ-400 מיליון שקל

הבורסה בת"א נעלה היום (א') את המסחר במגמה חיובית מובהקת חרף המשך מבצע "צוק איתן" של צה"ל ברצועת עזה. מהבוקר נורו מעל 70 רקטות לעבר ישראל, וצה"ל תקף מעל 120 מטרות בעזה. מחזור המסחר נמוך והסתכם בכ-400 מיליון שקל.

נתוני בורסה 13.7.2014. גלובס
נתוני בורסה 13.7.2014/גלובס

בוול סטריט ננעל היום האחרון של שבוע המסחר בעליות שערים כאשר מדדי המניות המובילים המשיכו לשהות ברמות שיא, אולם בסיכום שבועי מדדי המניות סגרו את השבוע הגרוע ביותר מאז אפריל, כאשר S&P 500 איבד 0.9%. יותר ויותר מומחים בשוק נשמעים מודאגים מהמכפילים הגבוהים במדדי המניות, המצביעים על כך שהשוק לא זול, בלשון המעטה. החששות משתקפים גם במדד ה-VIX, המכונה "מדד הפחד", שקפץ ב-17% ל-12.08 נקודות - שיא של 3 חודשים.

בישראל מגיבים המשקיעים לנעשה בשוקי חו"ל - הן בארה"ב והן באירופה שם שבו החששות על רקע הקשיים במערכת הבנקאות והחשש מקריסת הבנק השני בגודלו במדינה - אך כמובן עוקבים מקרוב אחר התפתחות מבצע "צוק איתן".

למרות מבצע "צוק איתן", כלכלנים בשוק המקומי ממשיכים להמליץ להימנע משינויים מהותיים בתיק ההשקעות ומזכירים שגם אירועים ביטחוניים בעבר גרמו לתנודות זמניות בשוק. כך, למשל, בבנק לאומי מסרו כי למרות שהמצב הביטחוני עלול להביא לירידות בבורסה לטווח קצר, לא מומלץ לשנות את תמהיל תיק ההשקעות כיוון שההשפעה תהיה קצרת טווח. בבנק אגוד אף המליצו לנצל את החולשה בשווקים המתעוררים כדי לקנות מניות.

"מלחמות עושות טוב לשוק המניות, כך הוכח סטטיסטית ויש גם הגיון כלכלי", מסר ארז צדוק מקרנות אביב. "עם זאת, הוספנו הסתייגות, שבמידה והעורף יותקף ברמה כזו שהפעילות הכלכלית תיעצר, הדבר יבוא לידי ביטוי גם בירידות בשוק ההון. נכון להיום ניתן להסיק שיש לחמאס יכולת ירי טילים כמעט לכל מקום בארץ, אבל אין לו יכולת לשבש את הפעילות הכלכלית, בין השאר תודות למערכת כיפת ברזל. אמנם כל יירוט של כיפת ברזל עולה 100 אלף דולר, אבל הנזק למשק ללא המערכת הזאת, שמאפשרת לאנשים להגיע לעבודה ולכלכלה להמשיך לפעול כמעט כרגיל, היה גדול הרבה יותר מהעלויות שלה.

"בהיעדר יכולת חמאס לשתק את הפעילות הכלכלית בישראל, לא צפויה השפעה שלילית של המלחמה על שוק ההון. בינתיים מדד ת"א 100 ירד ב-1.5% מתחילת החודש, לעומת ירידה של 0.14% בלבד של מדד המניות העולמי. בטווח הקצר, כל החרפה במצב הביטחוני עלולה להביא לירידות נוספות, אך בתנאים מסוימים אפשר לראות בירידות אלו הזדמנות קנייה. כמובן הכל חוזר לכלכלה, לעצירה בפעילות הנדל"ן, להאטה בצמיחה בארץ ולמה שמתרחש בכלכלה העולמית. בשורה התחתונה- כדאי להתעלם מהתנודתיות לטווח קצר שצפויה להיות מושפעת מהמצב הביטחוני ולדבוק באסטרטגיה שתוכננה לפני פרוץ המשבר, תוך המשך מעקב אחר הכלכלה המקומית והעולמית, שהן אלו שישפיעו באופן מהותי על שוק ההון".

גידול של 16% באומדן הגז ב"לוויתן"

מניות "לוויתן" - רציו ( 50 +3.09% ) , אבנר ( 350.8 +1.30% ) ודלק קידוחים ( 1,950 +1.77% ) - הגיבו לדיווח לבורסה על הגדלת אומדן רזרבות הגז במאגר ל-22 טריליון רגל מעוקב (TCF) מ-19 טריליון רגל מעוקב.

נייר חדרה ( 14,100 +0.07% ) הודיעה בסוף השבוע על התפטרות המנכ"ל עופר בלוך לאחר שבשנה האחרונה ניטש מאבק בין הנהלת החברה לוועד העובדים על קיצוץ בשכר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully