וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעילה חיובית בוול סטריט; מניית גו-פרו צנחה

יוסי ניסן

14.7.2014 / 23:31

עונת הדוחות לרבעון השני נכנסת להילוך גבוה. לפני פתיחת המסחר סיטי פרסם דוחות לרבעון השני ועקף את התחזיות בשוק; הבנק ישלם לממשל 7 מיליארד דולר. שלל דיווחים מזירת המיזוגים והרכישות

נתוני סגירה בוול סטריט, 14 ביולי 2014. גלובס
נתוני סגירה בוול סטריט, 14 ביולי 2014/גלובס

המסחר בוול סטריט נחתם היום (ב') בעליות שערים לקראת שבוע עמוס בדוחות כספיים. מדד הדאו ג'ונס טיפס מעל רף ה-17 אלף נקודות בעוד מדד ה-S&P הוסיף לערכו כ-0.5% והתקרב לרף ה-2,000 נקודות. סיטיגרופ פרסם את תוצאותיו לרבעון השני לפני פתיחת המסחר ועקף את התחזיות הן בשורת הרווח והן בהכנסות. בהמשך השבוע יפרסמו חברות ענק מסקטור הבנקאות והטכנולוגיה.

המדדים בוול סטריט סיימו את יום המסחר האחרון של השבוע החולף בעליות שערים של עד 0.6%, אך בסיכום שבועי המספרים היו גרועים - מדד 500 S&P סיכם את שבוע המסחר הגרוע ביותר שלו מאז אפריל.

בשבוע שעבר פורסם כי הפדרל ריזרב צפוי לסיים את רכישות האג"ח החודשיות באוקטובר הקרוב - הוא ירכוש אג"ח ממשלתיות בהיקף 15 מיליארד דולר באוקטובר בפעם האחרונה. העלאת הריבית הראשונה בארה"ב תגיע ב-2015. הבנק המרכזי יפרסם תוכנית יציאה מפורטת מההקלה המוניטרית בהמשך השנה. יו"ר הפד' ג'נט ילן תענה מחר ומחרתיים על שאלות בקונגרס הקשורות למדיניות המוניטרית של הבנק המרכזי.

בהמשך השבוע יפורסמו נתוני מאקרו חשובים, כמו המכירות הקמעונאיות לחודש יוני, שצפויות לרמז האם הצרכנים מתחילים להיות אופטימיים יותר מהמצב בארה"ב. כן יפורסמו מכירות בתים חדשים, הוצאות הבנייה, ונתוני ייצור וסמנטימנט המשקיעים.

היום לא פורסמו נתוני מאקרו, לא היו נאומים מבכירים בפדרל ריזרב, והמשקיעים יתמקדו בעונת הדוחות לרבעון השני של 2014 בוול סטריט שנכנסת השבוע להילוך גבוה. ביום שישי דיווח בנק וולס פארגו (51.31 0.35%-) על דוחות פושרים והמניה סיימה בירידה.

היום דיווח סיטיגרופ (48.47 3.12%+) על תוצאותיו ברבעון השני ועקף את תחזיות האנליסטים הן בשורת הרווח והן בהכנסות. הבנק דיווח על רווח נקי של 181 מיליון דולר או 3 דולרים למניה לעומת 4.18 מיליארד דולר או 1.34 דולרים למניה ברבעון המקביל אשתקד. הרווח המתואם עמד על 3.9 מיליארד דולר או 1.24 דולרים למניה, שאינו כולל תשלום של 7 מיליארד דולר לממשל האמריקאי במטרה ליישב תביעה הקשורה למשבר המשכנתאות. ההכנסות נפלו ל-19.3 מיליארד דולר, לעומת 20.48 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד.

לאחר נעילת המסחר ידווחו גם Charles Schwab (27.49 1.44%+) ו-American Airlines (סימול AAL), בית ההשקעות Piper Jaffray (סימול PJC), וחברת Whirlpool (סימול WHR).

בהמשך השבוע ידווחו הבנקים גולדמן זאקס וג'יי.פי.מורגן (ביום שלישי), בנק אוף אמריקה ידווח ביום רביעי ומורגן סטנלי בחמישי. האנליסטים מעריכים שסקטור הפיננסים יציג ירידה ממוצעת של כ-3.5% ברווחים ברבעון, כש-9 מתוך 21 תתי הסקטורים בתחום יציגו ירידה ברווח.

עוד ידווחו השבוע - אינטל ויאהו (ביום שלישי), eBay ברביעי וגוגל ביום חמישי.

מניית גו-פרו (36.84 5.15%-) רשמה ירידות חדות בעקבות מאמר שפורסם במגזין "בארונ'ס" לפיו מעל החברה מרפת הסכנה שלמצלמת האקסטרים שהיא משווקת יימצא תחליף בתעשיית הסלולר.

מלבד מצעד המדווחות, מניית חברות התרופות AbbVie (54.85 0.20%-) ו-Shire (4,903 0.68%+) עמדו במוקד על רקע דיווחים על מגעים למיזוג של 53 מיליארד דולר בין החברות.

ה-FDA קיבל לבחינה את בקשתה של טבע (54.64 0.33%+) לתרופה חדשה עבור Albuterol MDPI. מדובר במשאף אבקה יבשה רב-מינון (MDPI) לטיפול או מניעה של ברונכוספאזם במטופלים מגיל 12 ומעלה הסובלים ממחלת חסימת נשימה הפיכה.

חברת Aecom Technology (סימול ACM) הודיעה כי היא רוכשת את חברת URS Corp (סימול URS) תמורת 6 מיליארד דולר כולל חובות.

חברת Whiting Petroleum (סימול WHT בצרפת) הודיעה כי תרכוש את Kodiak Oil & Gas (סימול KOG) בעסקה ששווייה 3.8 מיליארד דולר.

לאחר שטיפול תאי הגזע של החברה הישראלית-אמריקנית בריינסטורם (0.366 4.27%+) (סימול BCLI.OB), הוכח בניסויים קליניים ובטיפולי חמלה שניתנו לחולי ALS כבטוח בהזרקה חד-פעמית וכן בהזרקה חוזרת, ניסוי פרה קליני שערכה החברה הוכיח כי הטיפול בטוח גם לאחר 3 הזרקות ויותר.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully