וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד האוצר: להוזיל מוצרי חלב צאן ב-20%-30%

אילנית חיות

15.7.2014 / 12:34

משרדי האוצר והחקלאות מבקשים לבטל כליל את התכנון בענף הצאן. במקביל, יעניק משרד האוצר רשת ביטחון זמנית למגדלים שתפצה אותם על הירידה במחיר החלב

משרדי האוצר והחקלאות מבקשים לבטל כליל את התכנון בענף הצאן במטרה להביא להורדת מחירי מוצרי חלב העשויים מחלב כבשים ומחלב עיזים. ביום חמישי הקרוב ידון הקבינט החברתי כלכלי בהצעת ההחלטה של האוצר ולפיה מכסות גידול חלב צאן יבוטלו בהדרגה עד לביטולן כליל בשנת 2019.

במקביל, יעניק משרד האוצר רשת ביטחון זמנית למגדלים שתפצה אותם על הירידה במחיר החלב וכן יעניק פיצוי למגדלים שיבקשו לעזוב את הענף. במשרד האוצר מקווים כי צעד זה יביא להוזלה של עשרות אחוזים במחירי מוצרי החלב העשויים מחלב צאן - הוזלה של לפחות 20%-30%.

כיום, משק חלב צאן הוא מתוכנן בדומה לענף חלב הבקר ולענף הביצים. במסגרת זו נקבעות מדי שנה מכסות גידול לחקלאים.

לדברי אודי אדירי, סגן ממונה על התקציבים במשרד האוצר והאחראי על תחום חקלאות, "למשטר התכנון בענף הזה אין היגיון. כל המכסות לחלב צאן הן רק במגזר היהודי כשכל מגדל לא יהודי יכול לגדל מה שהוא רוצה. המטרה של המכסות המוגבלות היא שהמחירים לא ירדו. המחלבות מוכרות בחו"ל את המוצר בחצי מהמחיר שלו בישראל.

"כך, מחיר גבינת פטה 500 גרם של תנובה בארה"ב יותר נמוך מהמחיר של אותה גבינה 200 גרם בארץ ועומד על 4.5 דולרים. הלכתי לסופרמרקט בארה"ב וראיתי את זה. שאלתי כיצד והתשובה שקיבלתי היא שיש עודפי חלב. לא רוצים להוריד את מחיר החלב בארץ אז מייצאים לחו"ל במחיר נמוך העיקר שלא להוריד את המחיר בארץ. זו תשובה שקיבלתי מהמגדלים. צריך לפתוח את ענף הצאן. שכל מי שרוצה לגדל כבשים ועיזים לחלב, יוכל לעשות זאת".

  • עוד באותו נושא:
  • צאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully