וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דרישות ארדן לכיסוי בדור 4 לא ריאליות"

גד פרץ

20.7.2014 / 15:15

מפעילי סלולר טוענים: באף מדינה בעולם אין דרישות כיסוי כמו שדורש משרד התקשורת, מה אכפת למשרד אם בכביש מהיר גולשים ברשת דור שלישי או רביעי?

מקורות בכירים בקרב החברות הסלולריות יוצאים נגד תנאי המכרז הסלולרי לדור הרביעי וטוענים כי דרישות משרד התקשורת לכיסוי ופריסה מהווים דוגמא לניתוק מוחלט מהמציאות בשטח.

לדבריהם, מצד אחד המשרד רוצה שיתוף רשתות כי הוא אומר שאי אפשר במציאות הקיימת להקים אתרים סלולריים חדשים, ועל ידי כך פוטר את גולן טלקום ואת הוט מובייל מחובתם לפריסת רשת, ומצד שני מעלה דרישות כיסוי ופריסה שמשמעותם הטלת חובה להקים מאות אתרים סלולריים נוספים כדי לעמוד בתנאי הרישיון.

בשיחות עם "גלובס" אומרים גורמים בתעשייה, כי מה שהיה סביר ומקובל במכרזים קודמים, כמו כיסוי של 98% עם מגבלה של עד 2% ניתוקים, הפך להיות במכרז החדש לכיסוי של עד 99% מהאוכלוסייה ולא פחות מ-95% מהשטח. כלומר בכל יישוב ויישוב 95% מהשטח שמופיע בלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, יהיה חייב בכיסוי. זה אומר שיישוב פריפריאלי שגבולותיו נרחבים גם אם יש בו שני בתים בלבד בגבול היישוב, חייבים המפעילים לכסות אותו בדור רביעי.

בנוסף, מחייב המכרז כיסוי של כל הכבישים בני 1, 2, ו-3 ספרות, להעניק 100% כיסוי. לדברי בכירים בתעשייה, אין דברים כאלה בכל העולם וגם לא ניתן פיסיקלית לעמוד בכך.
עוד הוסיף המשרד כי בכבישים של 4 ספרות, הכיסוי יעמוד על שיעור כיסוי של 95%, ובמסילות רכבת כנ"ל, לרבות מסילות לרכבות משא ומנהרות.

הם מציינים כי רשת דור 4 היא רשת שנועדה להיות רשת דאטה, להעברת אינטרנט בקצבים מהירים, ובישראל כמו ברוב מדינות העולם זו רשת שנבנית כשכבה נוספת על הרשתות הקיימות, ונפרסת במקומות שיש בהם דרישה. לפיכך, מה זה עניינו של המשרד אם בכביש 3 ספרות, מספקים גלישה על גבי הדור הרביעי? נציין כי דרישות המכרז נמשכות על פני 4 שנים במדרגות.

בתעשייה מותחים ביקורת חריפה על המשרד כאמור בכל הקשור לדרישות הכיסוי, וטוענים שהן מנותקות לחלוטין מהמציאות וממדיניות המשרד בעצמו. כך, אומרים ל"גלובס" למשל כי המשרד מודע ומכיר בכך שהדרישה להקמת אתרים נוספים איננה ריאלית פשוט מפני שלא נותנים להקים אתרים סלולריים חדשים. הרי לגולן טלקום ולהוט מובייל נתנו ארכות ופטורים מהיתרי בנייה כדי שיוכלו להקים רשת בפריסה מלאה והם לא הצליחו לעמוד בדרישה, והמשרד הכיר בכך.

כאשר המפעילים הוותיקים באו ודרשו את אותם תנאים שניתנו לגולן ולהוט לעניין פריסת אתרים הם נדחו. עכשיו כאשר משרד התקשורת החליט על מדיניות של שיתוף רשתות והתעשייה מתכנסת לשלוש רשתות, בא אותו משרד ודורש מאיתנו לבנות עוד מאות אתרים שהוא בעצמו קובע שאי אפשר להקים, אז שיחליטו מה הם רוצים? ההתנהלות של המשרד בעניין היא אבסורדית אומרים לגלובס מקורות בשיחות לא פורמליות, הם טוענים.

בינתיים משרד התקשורת הסכים לדחייה בהגשת התגובות למכרז עד 30 ביולי.

ממשרד התקשורת נמסר: "טענות החברות טרם התקבלו, לאחר שיועברו לעיון המשרד ייבחנו באופן ענייני ומקצועי".

  • עוד באותו נושא:
  • גלעד ארדן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully