וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לחתוך את הריבית ל-0% ולקנות דולרים באגרסיביות"

עדי בן ישראל

27.7.2014 / 10:13

נשיא התאחדות התעשיינים תוקף בחריפות את בנק ישראל וטוען שאינו עומד ביעדים שהוצבו לו ואינו עושה מספיק לפיחות השקל

גובר הלחץ על בנק ישראל לנקוט צעדים משמעותיים לפיחות השקל. נשיא התאחדות התעשיינים צביקה אורן קורא היום (א') לנגידה קרנית פלוג לחתוך את הריבית ל-0% מ-0.75% היום ולצאת במסע רכישות דולרים אגרסיבי.

"יש להפחית לאלתר את הריבית ל-0% כבר בהחלטת הריבית הקרובה ולהגביר באופן דרסטי את קצב רכישות המט"ח", מסר אורן. "בנוסף, יש לבחון ולטפל בדחיפות בגורמים המביאים לתופעה הייחודית של המשק הישראלי, ולבחון מדוע גם במצב הביטחוני הנוכחי ממשיך השקל להתחזק".

חרף מבצע "צוק איתן" מפגין השקל איתנות ונסחר בשיא של 3 שנים מול הדולר, כאשר אם המגמה תימשך הצמד דולר-שקל עלול לשבור את רף ה-3.4 שקלים בקרוב. סוחרים בשוק הביעו תמיהה על כך שהשקל ממשיך להתחזק למרות המצב הביטחוני. מחר (ב') יקבל בנק ישראל את החלטת הריבית לחודש אוגוסט, כאשר לפי הערכות בשוק לא צפוי שינוי בריבית.

למרות החוזק שמפגין השקל בתקופה האחרונה - הן מול הדולר והן מול האירו - בנק ישראל שומר על פרופיל נמוך ולא מתערב כמעט בשוק. אורן קורא לפלוג לחזור לקצב הרכישות שהנהיג הנגיד הקודם פרופ' סטנלי פישר: "אין סיבה שבנק ישראל לא יחזור לקצב הרכישות אותו הנהיג נגיד הבנק הקודם, פרופסור סטנלי פישר, בשנים 2008/9, אשר עמד על קרוב ל-2 מיליארד דולר בחודש".

אורן תקף את בנק ישראל וטען כי אינו עומד ביעדיו: "הבנק לא עומד ביעד המרכזי של יציבות מחירים לו הוא מחויב, כאשר שיעור האינפלציה בפועל ב-12 החודשים החולפים עמד על 0.5% בלבד, דהיינו מתחת לגבול התחתון של יעד יציבות המחירים (1%-3%). סביבת האינפלציה הנמוכה מחייבת הפחתת ריבית, במיוחד נוכח העובדה שגם ציפיות האינפלציה לשנה קדימה נמצאות מתחת ל-1% לפי הערכות שוק ההון מהימים האחרונים.

"בנק ישראל מתרשל גם בהשגת יעדי המשנה של עידוד צמיחה ותעסוקה. לראיה נסוג היצוא התעשייתי ברבע השני של השנה ב-9%, תוך פיטורים של למעלה מ- 1,500 עובדים בתעשייה מאז תחילת השנה".

  • עוד באותו נושא:
  • בנק ישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully