וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל כיל: ששינסקי יעלה לנו 7 מיליארד שקל

עדי בן ישראל

4.8.2014 / 10:12

סטפן בורגס בשימוע אצל ששינסקי 2: "אמנם אנחנו לא יכולים להוציא את ים המלח מישראל, אבל העולם לא זקוק לים המלח"

מנכ"ל כיל ( 2,803 +0.14% ) סטפן בורגס התייצב היום (ב') לשימוע אצל ועדת ששינסקי 2 במשרד האוצר יחד עם בכירים בחברה והזהיר כי יישום המלצות הוועדה יסבו לחברה נזק של כ-7 מיליארד שקל.

החישוב, לפי כיל, מתבסס על הערכת ועדת ששינסקי עצמה לפיה ההמלצות יעלו לכיל כ-500 מיליון שקל בשנה למשך 14 שנה.

בורגס אף שיגר איום מרומז לפיו כיל תעביר פעילות לחו"ל כשאמר כי "אמנם אנחנו לא יכולים להוציא את ים המלח מישראל, אבל העולם לא זקוק לים המלח". הוא חזר על כך שכיל עצרה השקעות ב-2.5 מיליארד שקל ואמר שישראל היא מדינה לא נוחה לבצע בה השקעות בגלל השינויים הרגולטוריים התכופים.

"כשיש הרבה רגולציה, גם קהילת המשקיעים שמה לב לזה", אמר בורגס. הוא דיבר על "חוסר כדאיות השקעה" בישראל ועל כך ש"תנאי ההשקעה הידרדרו".

הוא שאל את חברי הוועדה שוב ושוב מה היו עושים במקומו: "מה אתם הייתם עושים? הייתם שמים כסף במקום שבו התנאים לא טובים? כל המדינות בהן אנו פועלים מבקשות מאיתנו להרחיב פעילות, מנהלות איתנו דיון. יש עודף ייצור של אשלג, המחירים ירדו. מה אתם הייתם עושים במקומנו? תסתכלו על התרומה של כיל לטווח הארוך".

כזכור, ‎‎ועדת ששינסקי 2 המליצה על הטלת מס משאבי טבע (מס רווחי יתר) בשיעור של 42% שיניב לקופת המדינה כחצי מיליארד שקל בשנה, ועל תמלוגים אחידים של 5% על משאבי טבע. כיל תהנה מהפחתת התמלוגים שלה העומדים על כ-8%, אולם תידרש לשלם מס רווחי יתר גבוה, שאינה משלמת כיום‎.‎‏

  • עוד באותו נושא:
  • כיל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully