וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר: נרענן את דירקטוריון לאומי לאור שכר הבכירים

עירית אבישר

4.8.2014 / 13:46

משרד האוצר לא יצביע בעד כהונה נוספת של דירקטורים מכהנים בבנק לאומי. המדינה מחזיקה בכ-6% ממניות הבנק

מדינת ישראל לא תתמוך בבחירות הקרובות לדירקטוריון בנק לאומי בדירקטורים הנוכחיים של הבנק אשר מתמודדים לכהונה נוספת. המדינה המחזיקה בכ-6% ממניות הבנק באמצעות חברת נכסים מ.י. היום הודיעה נכסים מ.י כי תצביע בבחירות הדירקטוריון לבנק שייערכו ביום רביעי הקרוב ליחיאל בורוכוף, פרופ' חיים לוי וד"ר סאמר יחיא.

נציין כי ישנם דירקטורים מכהנים המתמודדים לכהונה נוספת: דוד אבנר, ציפי סמט, שהמדינה אינה מתכוונת להצביע להם. נראה כי החלטה זו אינה מקרית, שכן בהודעה שפרסמה נכסים מ.י, היא כותבת: " דירקטוריון נכסים מ.י. החליט לפעול לריענון הדירקטוריון וחיזוקו בדירקטורים בעלי ניסיון בנקאי וכן מועמדים בעלי עצמאות מחשבתית ויכולת עמידה מול דירקטורים בעלי עמדות שונות. כמו כן, הדגיש דירקטוריון נכסים מ.י. את הצורך בחיזוק דירקטוריון בנק לאומי בחברים בעלי ראיה ציבורית נרחבת. בהינתן כל אלה ניתן משקל לעמדות הציבוריות שהביעו המועמדים לרבות בנושא שכר הבכירים".

נזכיר כי משרד האוצר מקדם בימים אלה תוכנית להגבלת שכר הבכירים במגזר הפיננסי, כשבמסגרת התוכנית שכר מעל ל-3.5 מיליון שקל לא יוכר לצרכי מס. נכסים מ.י מציינת כי בחירת הדירקטורים התבססה על עמדתם בנושא שכר הבכירים: " דירקטוריון נכסים מ.י. הדגיש עוד כי הוא נותן עדיפות למועמדים שתפיסתם אינה נוגדת את תפיסתו הציבורית של משרד האוצר, בעיקר בסוגיית שכר הבכירים במערכת הבנקאית וזאת על פי התרשמות מהמועמדים בראיונות שנערכו עימם והתבטאויותיהם הפומביות", נכתב בהודעה.

נזכיר כי באחרונה החליטה המדינה למכור את מניותיה בבנק, כך שזו ככל הנראה הפעם האחרונה בה מצביעה המדינה בבחירות לדירקטוריון.

  • עוד באותו נושא:
  • בנק לאומי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully