וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: לכלול את שדרות ברשימת יישובי הספר

4.8.2014 / 12:45

שר האוצר: "נמשיך לחזק את תושבי הדרום ועוטף עזה כחלק מחיזוק העורף. הוספת העיר שדרות לרשימת יישובי הספר תהווה עבורה דחיפה משמעותית"

שר האוצר החליט להשתמש בסמכותו מכוח סעיף 35 לחוק מס רכוש וקרן פיצויים ולקבוע כי שדרות המצויה במרחק של 0-7 ק"מ מרצועת עזה, ואשר טרם הוכרזה כיישוב ספר, תהיה יישוב ספר קבוע.

הקביעה כי שדרות תהיה יישוב ספר תיכנס לתוקף החל מה-1 ביולי ותהיה תקפה למבצע "צוק איתן". רשות המיסים תכין את התקנות בהקדם ותביא אותם כבר בימים הקרובים לחתימת שר האוצר.

משמעות הקביעה הינה כי שדרות תהיה זכאית לדרוש פיצויים בגין נזקים עקיפים בשל המצב הביטחוני מכוח תקנות מס רכוש וקרן פיצויים (תשלום פיצויים) (נזק מלחמה ונזק עקיף), שהינן תקנות קבועות (מסלול אדום). כיישוב ספר העסקים בשדרות יוכלו לבחור האם לבקש פיצוי במסגרת המסלולים הירוקים שאושרו בתקנות הפיצויים או במסגרת המסלול האדום. במסלול האדום העסקים זכאים לחישוב הנזק הממשי שנגרם. הכרה בשדרות כיישוב ספר תיתן מענה מתמיד לנזקים שנגרמים לעסקים בעיר ולאו דווקא בתקופה בה מוכרזות תקנות מיוחד או בימים בהם נקבע מצב מיוחד בעורף.

השר לפיד אמר כי "נמשיך לחזק את תושבי הדרום ועוטף עזה כחלק מחיזוק העורף. הוספת העיר שדרות לרשימת יישובי הספר תהווה עבורה דחיפה משמעותית שתביא להמשך התפתחותה ולביטחונה הכלכלי של העיר".

ראש עיריית שדרות אלון דווידי ציין כי "שר האוצר ביקר בשדרות 4 פעמים מאז ראשית הלחימה. השר גילה אהדה והבנה עמוקה למצוקות התושבים והקשיים עמם אנו מתמודדים, עתה ולאורך 14 שנים של טפטוף בלתי פוסק של קסאמים על העיר. עצם הגעתו לעיר עם כל הנהלת משרדו על מנת לתת פתרונות מעשיים לבעיות שונות מתחום משרדו מעידה אלף מילים על רצינותו ומקצועיותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully