וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כ-20% מהעובדים בתיירות יפוטרו עקב "צוק איתן"

ספיר פרץ-זילברמן

4.8.2014 / 14:30

בפנייה לשר התיירות מבקשת התאחדות סוכני הנסיעות לשים דגש על סיוע לעסקים קטנים, שחלקם מצויים בסכנת קריסה

כ-20% מכלל העובדים בתעשיית התיירות ילכו הביתה בעקבות מבצע "צוק איתן" - כך העריכה היום (ב') התאחדות סוכני הנסיעות ויועצי התיירות.

משנת שיא - למשבר עמוק: מצב התיירות בישראל

על-פי ההתאחדות, הענף, בו מועסקים כ-20 אלף עובדים, כבר החל בפיטורי עובדים ובצמצום שעות עבודה על רקע המצב הביטחוני.

בפנייה לשר התיירות עוזי לנדאו מבקשת ההתאחדות לשים דגש על סיוע לעסקים קטנים, שחלקם מצויים בסכנת קריסה.

בהתאחדות חוששים כי דווקא החוליות החזקות יותר בענף - דוגמת המלונאים, שנהנו בשנים האחרונות מעדנה כלכלית - הם שיקבלו פיצויים וסיוע גדולים יותר מאשר החוליות החלשות של הענף: תיירנים קטנים דוגמת סוכני נסיעות, בעלי צימרים וכיו"ב, שרבים מהם מתקיימים מהיד לפה וכאמור נקלעו לסכנת קריסה על רקע המצב.

"בדומה לחברה הישראלית, גם בתוך ענף התיירות קיימות רמות שונות של חוזקות חברתיות ושל איתנות פיננסית. לכן, משרד התיירות צריך ראשית להתחשב במידת חוזקן של החוליות שמרכיבות את השרשרת ענפית", נטען בפנייה ללנדאו.

"במקביל לעמדה שמציג משרד התיירות לממשלה, שלעניין נזקי המלחמה יש להתייחס לענף התיירות באופן שונה בתוך המכלול הכלכלי של המשק הישראלי - כך יש גם להתייחס להבדלים באיתנות הפיננסית בתוך ענף התיירות עצמו, ולפעול על-פי הבדלים אלה ברמת התמיכה ובהיקפה", כותב יוסי פתאל, מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות ויועצי התיירות, לשר לנדאו.

יצוין כי לפי שעה ועדת הכספים של הכנסת קבעה כי רק עסקים המרוחקים 40 ק"מ מגבול עזה יזכו לפיצויים, לא כולל גורמי תיירות הממתינים להחלטות הצוות הממשלתי, בראשות מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי, בנוגע לנוסחת הפיצוי שיקבלו תיירנים בכל חלקי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully