וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יולי: הפקקים יותר נוחים בימי הקיץ החמים

דרור מרמור

5.8.2014 / 6:52

ביולי האחרון בילו נהגי ישראל פחות זמן בנסיעה ברכבם הפרטי בהשוואה לזמן הנסיעה בחודש שלפניו או בחודש יולי אשתקד

ביולי האחרון בילו נהגי ישראל פחות זמן בנסיעה ברכבם הפרטי בהשוואה לזמן הנסיעה בחודש שלפניו או בחודש יולי אשתקד. כך עולה מנתוני מדד גלובס-וויז. כמה פחות? במרבית המסלולים, למרות הקיץ והמבצע ברצועת עזה, לא מדובר בפער דרמטי.

מפת פקקים יולי. גלובס
מפת פקקים יולי/גלובס

על פי נתוני וויז, בשעות הבוקר (7-9) מדובר בחיסכון ממוצע של 1.5 דקות לעומת יוני, ובחיסכון של 1.2 דקות לעומת יולי אשתקד. הפער גדל משמעותית בשעות אחרי הצהריים (אז במרבית המסלולים הנסיעה גם קצרה יותר, כך שהחיסכון היחסי משמעותי עוד יותר). מול יוני 2014 נסענו 3.3 דקות פחות על הכביש ומול יולי אשתקד מדובר על חיסכון של 3 דקות.

אל העונתיות הרגילה המאפיינת את החודש הראשון לחופשת הקיץ של הילדים, שבמסגרתה גם הוריהם נאלצים (או מעוניינים, תלוי את מי שואלים) לשנות את יום העבודה הרגיל שלהם, נוסף השנה גם מבצע "צוק איתן" ברצועת עזה. עשרות אלפי מגויסים, אזעקות בכל רחבי הארץ, ירי בלתי נסבל בעיקר על דרום הארץ וביטולי חופשות נרחבים שינו ללא ספק את התוכניות לחודש האחרון.

נוח יותר במודיעין

בהשוואה לחודש יוני האחרון, אפשר לראות שהכניסות מדרום הארץ לתל אביב בבוקר היו יחסית פנויות יותר בחודש החולף. מי שבא מיבנה, מרחובות או מראשון לציון לעזריאלי בכניסה המזרחית של תל אביב חסך בבקרים 8-10 דקות.

מנגד, באופן מפתיע למדי, מי שבא לעזריאלי תל אביב ממזרח - מאריאל, פתח תקווה, קדימה-צורן, כפר סבא - דווקא נסע מעט יותר ביולי בהשוואה לחודש יוני.

ההשוואה ליולי אשתקד מלמדת שמשהו טוב קורה לנתיב הנסיעה שבין תל אביב למודיעין. פיזור נכון יותר של זמני הנסיעה, נסיעה רבה יותר בתחבורה ציבורית (רכבת או שימוש בשאטלים של הנתיב המהיר) ושיפור בתשתיות הכבישים מצביעים על ירידה משמעותית בזמן הנסיעה למודיעין וממנה, בבוקר ואחרי הצהריים. יחד עם זאת, דווקא זמן הנסיעה ממרכז ירושלים למודיעין הורע בשנה האחרונה (מסיבות דומות - הרכבת עדיין מתמהמהת ועבודות הפיתוח בעיצומן).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully