וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירה בהיי-טק הטרידה מינית עובדת; המנכ"ל נזף

אלה לוי-וינריב וצחי הופמן

6.8.2014 / 11:35

הבכירה שלחה הודעות טקסט ומיילים בעלי אופי מיני לעובדת שהייתה באחריותה. לאחר שננזפה, המשיכה הבכירה לטעון כי ההודעות ששלחה נבעו מ"אהבה אימהית". "פעלנו בהתאם לחוק"

מנהלת בכירה בענקית היי-טק בינלאומית הטרידה מינית עובדת זוטרה שעבדה תחתיה באמצעות הודעות טקסט ומיילים בעלי אופי מיני - כך עולה מתלונה בגין הטרדה מינית וניצול יחסי מרות שהגישה לאחרונה העובדת הזוטרה נגד המנהלת, להנהלת החברה, ושהסתיימה בכך שמנכ"ל החברה נזף בבכירה, ותו לא. במיילים הציעה הבכירה לנהל עם העובדת רומן ופירטה את ההצעות המיניות ואת המשיכה שהיא חשה כלפיה.

פרטי הפרשה שהגיעו לידי "גלובס" מתארים תמונת מצב עגומה מבחינתה של העובדת, שלאחר הגשת התלונה להנהלה נאלצה להתמודד עם טענות שהיא ממציאה את הפרשה. רק לאחר שהגישה למנהליה העתקים מודפסים של כל ההודעות שנשלחו אליה, קיבלה אישור בכתב לכך שאכן מדובר בהטרדה מינית. ואולם, לאחר שהעזה להתמודד מול המנהלת הבכירה - הסתיימה הפרשה, כאמור, בנזיפה בלבד.

מהחברה נמסר בתגובה: "החברה מייחסת חשיבות רבה לנושא. בדקנו את התלונה לעומק וטיפלנו בה בהתאם לחוק ולמתחייב מקוד ההתנהגות שלנו. מפאת פרטיותם של כל הגורמים המעורבים, לא נוכל להרחיב מעבר לכך".

אהבה אימהית?

המנהלת הבכירה מכהנת כסמנכ"לית שיווק בחברת ההיי-טק המוכרת, והיא אחראית על עובדים רבים, בהם אותה עובדת זוטרה, שבמשך כחודש עבדה בצמוד אליה על אחד הפרויקטים בחברה. אותה בכירה נשואה ובעלת משפחה, וגם העובדת הזוטרה נשואה.

מעדויות של עובדים בחברה שהגיעו לידי "גלובס" עולה כי במהלך העבודה המשותפת החלה העובדת הזוטרה לקבל הודעות טקסט מאותה בכירה, בהן היא מציעה לה לנהל רומן ומפרטת את תחושותיה כלפיה, תוך רמיזות מיניות שאינן משתמעות לשתי פנים.

במהלך פגישות העבודה בין השתיים לא הזכירה הבכירה את ההודעות המטרידות, והיחסים היו מקצועיים, אך מיד לאחר מכן ובמהלך הימים הסמוכים לפגישות נהגה לשלוח לעובדת הזוטרה את אותן הודעות מטרידות.

עוד עולה מהדברים שהגיעו לידי "גלובס" כי לאחר כחודש החליטה אותה עובדת זוטרה כי אינה יכולה לשאת זאת עוד. חרף החשש למקום עבודתה ואהבתה את עבודתה, החליטה להגיש תלונה על הטרדה מינית וניצול יחסי מרות בצינורות המקובלים בחברה.

בשלב הראשון, כאמור, לאור הכחשתה הגורפת של המנהלת הבכירה, נתקלה העובדת הזוטרה בחוסר אמון מצד המערכת. רק לאחר שהגישה את ההודעות המטרידות, הכירו בחברה בטענותיה, והחלו לטפל בנושא.

בשלב זה שוחחה היועצת המשפטית של החברה עם המנהלת הבכירה ועם העובדת הזוטרה. בנוסף, קולגות של אותה עובדת זוטרה תושאלו, כיוון שהיא חלקה עמם את רגשותיה, ולחלקם אף הראתה את ההודעות המטרידות.

בסופו של הבירור, כך עולה מהחומר שנאסף ב"גלובס", הובהר לעובדת הזוטרה כי הגם שנמצא כי מדובר במקרה של הטרדה מינית, הוחלט להשאיר את הסמנכ"לית בתפקידה, אך היא "ננזפה", והטרדה תסתיים.

עובדים בחברה מספרים כי בידי העובדת מכתב אישי שבו מודה המנכ"ל בעובדה כי מדובר בהטרדה מינית, ומבהיר כי הנזיפה שקיבלה אותה בכירה הייתה "מאוד מאוד חמורה".

במקביל, הועבר לאותה עובדת מסר שהסמנכ"לית הבכירה מכחישה את כל הפרשה וטוענת כי היא בסך-הכול אוהבת את אותה עובדת ברמה האישית, וכי כל ההודעות ששלחה לה נבעו מתוך אהבה אימהית.

לדברי חבריה לעבודה, העובדת זוטרה, אשר מחזיקה בידיה הודעות שאין בינן לבין "אהבה אימהית" דבר וחצי דבר, נדהמה מגישה זו.

"השפלה קשה"

בשלב זה נותרו בידי אותה עובדת זוטרה שתי ברירות: להניח לנושא - או להגיש תביעה. חרף הפצרות מצד הקרובים לה וחבריה בעבודה, חששה אותה עובדת לפנות למסלול של הגשת התביעה, כיוון שחששה לאבד את מקום עבודתה.

גורם שמכיר את שתי העובדות ומצוי בפרטי הפרשה סיפר ל"גלובס" כי "היא התייעצה עם עורכת דין פרטית, שאמרה לה שיש לה שתי אופציות - לתבוע ולעזוב את הארגון או לשתוק. היה לה מאוד מאוד חשוב לאורך כל התהליך לא לאבד את מקום העבודה שלה, כי היא אוהבת את הארגון ואת האנשים ומצליחה מאוד בתפקידה, אז היא בחרה לשתוק, למרות שהיו מי שאמרו לה שהיא טיפשה וצריכה לתבוע".

עוד מוסיף אותו גורם כי "מדובר בעובדות שלא נמצאות באותו סולם בהיררכיה. הבכירה מאוד מאוד בכירה, והזוטרה נמצאת במדרג נמוך מאוד בחברה, הגם שהיא מוערכת בעבודה. מעבר לעובדה שהיא אדם שקט שלא עושה בלגן, היא חששה מאוד לאבד את מקום העבודה שלה, למרות שהיא חוותה פה השפלה מאוד קשה. עבר עליה חודש מאוד מאוד לא נעים. היו הרבה שמועות בארגון סביב הפרשה, ומכיוון ההנהלה ניסו להציג אותה כמי שלא דוברת אמת. אפילו היום יש מסר מצד ההנהלה שכל הסיפור היה סתמי ונופח מעבר לכל פרופורציה, ואפילו שזו הייתה עלילת-דם. כך הם מנסים להפריך את השמועות".

לדברי אותו גורם, הכחשת החברה את הפרשה היא תמוהה. "ראיתי את ההודעות, ולא ברור לי איך הבכירה יכולה לטעון שלא מדובר בהטרדה מינית. אלה הודעות שאינן מתפרשות לשתי פנים. היא לא יכלה להכחיש. הארגון רצה להשתיק את זה, הם ידעו שהעובדת הזוטרה לא תעשה מהומות ולא תעזוב, אז זה נשאר ככה. הבכירה קיבלה נזיפה מאוד חמורה משמעתית והנחיה שהיא לא תעבוד מול אותה עובדת שהטרידה באופן ישיר. לפי הסיכום, עכשיו אין להן שום קשר בעבודה. היא החליטה לשתוק להם, אבל זה מאוד מפריע לה עדיין".

אחד מחבריה של אותה עובדת מספר כי קשה לה לראות את אותה בכירה במסדרונות החברה, וכי באחת ההזדמנויות אף אמרה לו: "מפריע לי שהיא עוברת לי מול הפרצוף, מפריע לי שהחברה השאירה אותה פה אחרי מה שהיא עשתה לי, אבל ללכת לעשות מזה בלגן זה לא האופי שלי, ויש לי קריירה לחשוב עליה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully