וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם הרקטות לא יורידו את מחירי הדירות בדרום

עדי בן ישראל

6.8.2014 / 10:55

צפו בגרף: מי שהשכיל לקנות דירה מיד לאחר "עמוד ענן", כשהמחירים ירדו מעט בערי הדרום, הרוויח מאז עשרות אחוזים בעוד הישראלים התעלמו לחלוטין מאיום הטילים

סבב הלחימה האלים ביותר בין ישראל לחמאס במבצע "צוק איתן", במהלכו שוגרו אלפי טילים לעבר ישראל ובעיקר לדרום הארץ, לא יגרום לירידה במחירי הדירות בדרום. אם להתבסס על נתוני עבר, המחירים לא יושפעו מהמצב הביטחוני - כך עולה מנתוני יד2.

מחירי דירות בדרום. גלובס
מחירי דירות בדרום/גלובס

מדד נדל"ן יד2, הכולל את המחיר למטר של הדירות בערים השונות, מראה כי למבצע הקודם בעזה, "עמוד ענן", לא היתה השפעה מהותית על מחירי הדירות בערים אשקלון, באר שבע ואשדוד.

על פי הנתונים, לאחר מבצע "עמוד ענן" (שחל בנובמבר 2012) חלה ירידה זניחה של מחירי הדירות באשדוד, באר שבע ואשקלון. הירידה אירעה במהלך חודש דצמבר, מיד לאחר המבצע, אולם היא הייתה זמנית בלבד.

כך, למשל, באשדוד ירד המחיר למ"ר ב-100 שקל בלבד ל-10,283 שקל, וירידה דומה נרשמה בערים האחרות. אולם כבר בחודש פברואר 2013 הירידות הקלות נמחקו ומאז המחירים המשיכו לעלות.

כמובן שההשוואה לתקופה שאחרי "עמוד ענן" אינה מדויקת לחלוטין, שכן שוק הנדל"ן סובל בתקופה זו מקיפאון עקב ההמתנה לתוכנית מע"מ 0%. עם זאת, הריבית במשק, שמזינה בשנים האחרונות את עליות המחירים בשוק הנדל"ן, נמוכה יותר מכפי שהייתה ב"עמוד ענן" וריביות המשכנתאות בשפל היסטורי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully