וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד מתחייב: "לא יועלו מסים"

במסיבת עיתונאים שכינס שר האוצר יאיר לפיד יחד עם בכירי משרדו בקריית הממשלה בתל אביב, הוא התייחס למצב המדיני והכלכלי אחרי סיום מבצע "צוק איתן"

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: גדי וינסטוק

שר האוצר יאיר לפיד ובכירי משרדו כינסו הבוקר (חמישי) מסיבת עיתונאים מיוחדת לאחר סיום מבצע "צוק איתן. במסיבת העיתונאים חזר לפיד על התחייבותו שלא להעלות מסים. " לא יעלו מסים. המשק זקוק לצמיחה ולא למשקולות", אמר לפיד. "נטפל בכל התביעות, וההערכה שלנו היא שהעלות התקציבית לטיפול בנזק הישיר עומדת על כ-50 מיליון שקלים והנזק העקיף על 750 מיליון שקל עד מיליארד שקל".

"אנחנו כאן כדי להבטיח שהחזרה לשגרה בדרום תהיה קלה ככל האפשר", המשיך לפיד. "הם היו העורף החזק והנחוש ותפקידנו במשרד האוצר להיות 'צוק איתן' כלכלי למענם. לכן פעלנו במהירות לגבש מתווה פיצויים עוד בזמן הלחימה". לפיד הבהיר כי הוא הורה לרשות המסים לפתוח סניפים בדרום במטרה לקצר את התהליכים הבירוקרטיים. "כל מי שיש לו שאלות מוזמן. גם אני אהיה שם, גם בכירי האוצר יהיו שם, ויועצים שיתנו שירותים בחינם", אמר לפיד.

יאיר לפיד במסיבת עיתונאים במשרד האוצר. נובמבר 2013. יואב דודקביץ'
"אנחנו כאן כדי להבטיח שהחזרה לשגרה בדרום תהיה קלה ככל האפשר". יאיר לפיד/יואב דודקביץ'

לפי לפיד יעד הגירעון ל-2014 עומד על 3% וישראל נכנסה למבצע עם גירעון של 2.6% כך שלדבריו יש עוד מקום להכיל את ההוצאות של המבצע. "לא אעמיד פנים שהמבצע לא יוצר סדר עדיפויות חדש", אמר לפיד. "יהיה תקציב למנהרות ולהגנת יישובי הדרום אפשר לחסוך באזורים אחרים במערכת". לפיד התחייב לדאוג לפיצוי תושבי הדרום וחיילי המילואים. " יש מגזרים ספציפיים שנפגעו יותר ונטפל בהם נקודתית", הוסיף.

לפיד התייחס לחששות מפני התפקוד הכלכלי של ישראל לאחר המלחמה וטען כי ניסיון העבר מבשר טובות. "אחרי לבנון השנייה, עופרת יצוקה ועמוד ענן תמיד הייתה קפיצה בתוצר ובפעילות העסקית ויש לנו את כל היסוד להאמין שזה מה שיהיה גם הפעם", אמר לפיד. הוא סיכם את דבריו בקריאה לתושבי ישראל לצאת לחופשות בארץ. "במקום שהכסף ילך לטורקים, שילך לעסקים ישראליים", אמר.

החשבת הכללית מיכל עבאדי-בויאנג'ו התייחסה למחיר המבצע והשפעתו על תקציב הביטחון. "קיבלנו תג מחיר ממערכת הביטחון ואנו מבררים כעת את תג המחיר הזה. אנו בוחנים עם זכוכית מגדלת ובודקים כל מספר ומספר ולהערכתי זה ייקח לפחות שבועיים", אמרה. "אנו מגייסים הון באג"ח ל-30 שנה ואנו בסביבת גיוס מאוד נוחה. האג''ח ל-30 שנה נסחר בתשואה של פחות מ-4%. לגבי ה-CDS ל-10 ו-5 שנים - אכן חלה עלייה מסוימת וגם במרווח בין אג"ח ישראלית לאג''ח אמריקאיות, אבל מדובר בעלייה מתונה מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully