וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תנובה פונה לבנקים לגייס יותר מחצי מיליארד שקל

אפרת פרץ, עירית אבישר ורון שטיין

7.8.2014 / 13:46

נציגים מקונצרן המזון עורכים בימים אלה סבב פגישות בבנקים, במטרה לקבל הצעה כשבכוונתם לגייס את האשראי במח"מ של 3-5 שנים

ענקית המזון תנובה, שהודיעה על חלוקת דיבידנד ענק של 400 מיליון שקל לפני ימים אחדים, בוחנת בימים אלה גיוס אשראי בהיקף של מעל לחצי מיליארד שקל מהמערכת הבנקאית. כך נודע ל"גלובס".

נציגים מקונצרן המזון עורכים בימים אלה סבב פגישות בבנקים, במטרה לקבל הצעה כשבכוונתם לגייס את האשראי במח"מ של 3-5 שנים. ככל הנראה האשראי לא יינתן בקונסורציום, אלא ישירות על ידי בנק אחד או שניים, תלוי בהצעות המחיר שיתקבלו מהבנקים. על פי גורמים בשוק תנובה עושה כן בין היתר במטרה לממן את הדיבידנד הענק.

בסביבת תנובה מבהירים כי "תנובה יכולה לממן את הדיבידנד ממקורותיה", תוך שמציינים בנוסף כי "הלוואות שנלקחות מהבנקים הינם חלק ממהלך עסקים רגיל של חברה בהתאם לפירעון הלוואות קיימות, תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ותכנית השקעות של תנובה כמו השקעה במחלקת תל יוסף החדשה העומדת על 340 מיליון שקל ועוד השקעות רבות שהסתכמו ב-600 מיליון שקל".

נכון לסוף הרבעון הראשון השנה היו לתנובה מזומנים ושווי מזומנים בהיקף של כ-183.2 מיליון שקל לעומת כ-844 מיליון שקל בסוף 2013. עיקר הקיטון נבע משימושים בפעילויות מימון בגובה של כ-505 מיליון שקל, בעיקר בבשל פירעון הלוואות לבנקים בהיקף של כ-390 מיליון שקל ודיבידנד בהיקף של כ-165 מיליון שקל. ברבעון הראשון היה גם זרם מזומנים שלילי ששימש לפעילות השוטפת וששימושו לפעילות ההשקעה.

האשראי השוטף לבנקים (ונותני אשראי אחרים) הסתכם בסוף הרבעון הראשון השנה בכ-340 מיליון שקל כשסך ההתחייבויות לבנקים ונותני אשראי אחרים הסתכם באותו מועד בכ-1.52 מיליארד שקל (שוטפות ולא שוטפות).

מאז נרכשה תנובה על ידי אייפקס ומבטח שמיר, חילקה החברה דיבידנדים בהיקף כולל של כ-3 מיליארד שקל (כולל הדיבידנד בהיקף 400 מיליון שקל עליו הודיעה בחודש שעבר).

  • עוד באותו נושא:
  • תנובה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully