וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעילה שלילית בוול סטריט; מניית סטרטסיס זינקה כ-15%

משה גולן

7.8.2014 / 23:09

"מלחמת הסנקציות": רוסיה הטילה סנקציות על יבוא מוצרים ממדינות המערב. מאקרו: תביעות האבטלה השבועיות שוב מתחת ל-300 אלף. כצפוי: הבנק המרכזי האירופי הותיר את הריבית על כנה

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ה') בירידות שערים, לאחר הצהרת הריבית בגוש האירו, וכשברקע המתיחות הגואה בין רוסיה למדינות המערב, שעדיין מעיבה על השווקים בעולם. הסוחרים הגיבו היום למספר נתונים מהותיים ולדוחות כספיים.

אינפו וול סטריט גלובס. גלובס
אינפו וול סטריט גלובס/גלובס

היום הבנק המרכזי האירופי הודיע כי הוא מתיר את הריבית המרכזית על כנה, ברמה של 0.15%, וכן את ריבית הפקדונות על רמה שלילית של 0.1%-. במסיבת העיתונאים שלאחר הצהרת הריבית אמר יו"ר הבנק מריו דרגי כי הבנק הגביר את ההכנות לקראת תוכנית רכישות אג"ח, וכי הוא מוכן להשיק תוכנית כזו אם תמונת האינפלציה תשתנה.

"רמת התנודתיות בשווקים צפויה להישאר גבוהה ברקע למשבר הרוסי, מאקרו חיובי והחששות באירופה",מציין אלעד שמש, האסטרטג הראשי של Colmex. "מדד ה-DAX הגרמני משקף זינוק בפרמיות הסיכון כאשר השווקים רובם נמצאים בנקודת חוסר וודאות יחסית. חשוב לציין כי הסנטימנט הנוכחי הינו סנטימנט תיקון בלבד אשר אינו חריג לאחר מהלך העליות האחרון. בפועל השווקים עשויים להתממש עוד כ 2-3% נוספים ללא טריגר שלילי כלשהו לפני החזרה למגמת העלייה".

המתיחות בין רוסיה למדינות המערב עדיין מעיבה על השווקים. לאחר שאתמול פורסם כי רוסיה שלחה עוד כ-20 אלף חיילים לגבול עם אוקראינה, היום דווח כי הנשיא פוטין אסר על יבוא מזון ומוצרים נוספים מארה"ב, האיחוד האירופי, קנדה ומדינות נוספות שהיו מעורבות בהחלטה להטיל על רוסיה סנקציות. "מלחמת הסנקציות" בין רוסיה למערב הובילה מצד אחד לתנודות בשוק האנרגיה העולמי ומנגד לעלייה בתשואות של האג"ח הממשלתיות.

בזירת המאקרו התפרסמו תביעות האבטלה הראשוניות והמתמשכות לשבוע שהסתיים ב-2 באוגוסט. התביעות השבועיות ירדו שוב מתחת ל-300 אלף, ל-289 אלף, ירידה של 14 אלף. לפי התחזיות, התביעות היו צפויות לעלות מעט ל-305 אלף, לאחר ירידה ל-302 אלף בשבוע הקודם. התביעות המתמשכות ירדו ב-24 אלף ל-2.52 מיליון תביעות.

עוד פורסם נתון האשראי הצרכני לחודש יוני, שעלה בחדות ב-17.3 מיליארד דולר, מעט פחות מהעלייה של חודש מאי - 19.6 מיליארד דולר.

אפל (94.38 0.12%-) ריכזה עניין בעקבות דיווחים כי תציג את האייפון 6 כבר בתחילת ספטמבר. מעבר לכך, אתמול דווח כי אפל וסמסונג הסכימו לבטל את כל תביעות הפטנטים ביניהן מחוץ לארה"ב.

יצרנית מדפסות התלת ממד סטרטסיס (113.69 14.94%+) העלתה היום את תחזיתה לשנת 2014 בתחום ההכנסות והרווח המתואם, ודיווחה על תוצאות טובות מהצפוי לרבעון השני.

מניית 21st Century Fox (33.92 4.92%+) דיווחה על רווח נקי של 1.09 מיליארד דולר או 45 סנט למניה ברבעון הפיסקאלי הרביעי שלה. זאת לעומת הפסד של 371 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות טיפסו ב-17% ל-8.42 מיליארד דולר.

מניית אבן קיסר (50.51 3.59%+) זינקה אתמול בשיעור דו ספרתי לאחר שדיווחה כי הכנסותיה ברבעון השני גדלו ב-30.4% לשיא חדש של 116.1 מיליון דולר בהשוואה להכנסות של 89.0 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי המתואם ברבעון השני של שנת 2014 עמד על 20.7 מיליון דולר, 58 סנט למניה על בסיס דילול מלא, בהשוואה לרווח נקי מתואם של 18.6 מיליון דולר, 53 סנט למניה על בסיס דילול מלא, בתקופה המקבילה אשתקד.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully