וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה סגרה בירידה קלה; אופקו צנחה 4.8%

הלל קורן

12.8.2014 / 17:38

מגמה מעורבת באירופה ובניו יורק. דיווחים מקהיר: התקדמות במגעים להסכם להפסקת אש קבועה בין ישראל לחמאס. פוקס מנהלת משא-ומתן לרכישת פעילות רשת חנויות נייקי בישראל

הבורסה בתל אביב ננעלה היום (ג') במגמה מעורבת עם נטייה לירידות חרף עליות השערים שחתמו אמש את המסחר בוול סטריט וברקע הדיווחים הסותרים מקהיר על המשא ומתן להסכם להפסקת אש קבועה בין ישראל לחמאס. בבורסות אירופה וארה"ב נרשמת היום מגמה מעורבת. מחזור המסחר היה נמוך והסתכם בכ-732 מיליון שקל בלבד.

אינפו גלובס בורסה. גלובס
אינפו גלובס בורסה/גלובס

יניב חברון, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות אקסלנס, אומר בסקירתו השבועית כי יש להגדיל את הגירעון התקציבי בשנה הנוכחית ובשנים 2015-2016, על רקע השלכות מבצע "צוק איתן". "קצת מוקדם לעשות את סיכומי ההשלכות של 'צוק איתן', ובכל זאת נראה בבירור כי הגירעון לשנת 2014 ולשנתיים שלאחר מכן צריך לגדול. בדיוק עכשיו, זוהי שעתה של ממשלת ישראל לספק את התמיכה הנדרשת, כדי להחזיר את הביטחון הכלכלי ולהעלות את הוודאות, גם במחיר של הגדלת יעד הגירעון ביותר מ-1% למשך 2-3 שנים. בעוד בנק ישראל נוקט מדיניות מוניטרית מרחיבה קיצונית, ולהערכתנו ישראל כבר מצויה במלכודת נזילות - נראה כי הרחבה פיסקלית אינה אפשרית, אלא הכרחית".

אלעד שמש, האסטרטג הראשי של Colmex (קולמקס) בית השקעות, מעריך כי בטווח הקצר תהיה חזרה אל רמות שיא כל הזמנים בבורסה. "המשקיעים בטוחים בעוצמתם הנוכחית של השווקים וחוזרים לקנות מניות, אך חוששים מהטווח הבינוני והארוך. המדדים האמריקאים מציגים עוצמה מרשימה אשר מורידה את הביקוש למכשירי גידור קצרים מסוג PUT סביב הכסף לחודש ספטמבר.

"מנגד נראה כי הביקוש למכשירים דומים למימוש ארוך יותר עולה מעט, ובמיוחד על מדד ה-DAX הגרמני. באמצעות מכשירי גידור אלו ניתן להגן על חשיפה קיימת מפני תרחישי ירידות במחיר סיכון הפרמיה. עלייה במחיר הפרמיות מאותת על עלייה ברמת החששות מפני תרחישים אלו. הרחבת הפערים בין השווקים האיתנים בארה"ב למקביליהם באסיה ואירופה אומרים כי 'לא לעולם חוסן', גם בסנטימנט חיובי ממושך כמו היום. בטווח הארוך עדיין אין פתרון למצוקת האשראי באירופה ולהאטה בסין, וסביר כי מימוש עמוק יותר הינו רק שאלה של זמן ותזמון".

סטנלי פישר, נגיד בנק ישראל לשעבר וכיום סגן יו"ר הפדרל ריזרב, ציין אתמול כי קצב התאוששות כלכלות ארה"ב והעולם מאכזב עד כה. פישר סקר את השנים שלאחר המשבר הכלכלי של 2007-2009 וציין כי האטה בתפוקה, ירידה בשיעור ההשתתפות בכוח העבודה וגורמים נוספים מקשים על ארה"ב לייצר צמיחה כלכלית.

מבצע "צוק איתן" של צה"ל בעזה בא לידי ביטוי חלקי בהכנסות המדינה ממסים לחודש יולי והגירעון התקציבי של הממשלה. לפי הודעת אגף החשב הכללי באוצר מאתמול, הגירעון הסתכם ביולי ב-2.3 מיליארד שקל, לעומת 400 מיליון שקל ביולי אשתקד. מדובר בגירעון גבוה לאור דחיית מועד תשלום מסים לחלק מתושבי הדרום והקדמת התשלומים לספקים בדרום שיזמה הממשלה.

מניות במוקד

אופקו דיווחה הבוקר על הצלחה בניסוי קליני שלב 3 לטיפול באי ספיקת כליות של תרופת ה-Rayaldee, שוק המוערך בכ-12 מיליארד דולר.

אבנר (355.4 0.82%+) ודלק קידוחים (2,000 0.55%+) עדכנו הבוקר כי הממונה על ענייני הנפט אישר כי מאגרי הגז "תנין" ו"כריש" מהווים "תגלית".

טבע (18,010.00 1.87%+), המרכזת עניין שלילי ביומיים האחרונים, מוסיפה לעמוד במוקד, בין היתר ברקע ההודעה של חברת ד"ר רדיס ההודית על תחרות גנרית ראשונה לקופקסון של טבע בגרסה החדשה הניתנת במינון של 40 מ"ג וערעור על הפטנט של טבע.

היום דיווחנו כי קרן פרנסיסקו פרטנרס מארה"ב מנהלת מגעים ראשוניים לרכישת סאפיינס (2,793.00 6.85%+) הישראלית מקבוצת פורמולה לפי שווי של כ-400-450 מיליון דולר. מדובר בהתעניינות בשלב זה ואין ניסיו אקטיבי מצד פורמולה למכור את סאפיינס.

אתמול נחשף ב"גלובס" כי פוקס (7,121 1.55%+) ממשיכה במסע הרכישות להרחבת פעילותה ומנהלת משא-ומתן לרכישת פעילות רשת חנויות נייקי בישראל.

  • עוד באותו נושא:
  • בורסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully