וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעילה מעורבת בוול סטריט על רקע המתיחות באוקראינה

קובי ישעיהו

16.8.2014 / 8:01

צבא אוקראינה: השמדנו חלק מיחידה רוסית שפלשה לשטחנו; רוסיה אישרה. מדד המחירים ליצרן עלה בחודש יולי ב-0.1%, בהתאם לצפי. מדד בטחון הצרכנים - הנמוך ביותר מאז נובמבר

וולסטריט. רויטרס
וול סטריט/רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל אתמול (שישי) במגמה מעורבת, על רקע התנגשויות בין כוחות אוקראינים לרוסיים על אדמת אוקראינה, ולאחר פרסום נתוני מאקרו מעורבים.

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, אמנם אמר אתמול כי רוסיה תעשה ככל שביכולתה על מנת לסיים את שפיכות הדמים באוקראינה, אולם דובר של צבא אוקראינה אומר היום כי במהלך הלילה התנהלו חילופי אש בין צבא אוקראינה לכוחות רוסיים שפלשו לשטח אוקראינה דרך חלק בגבול שנשלט על ידי מורדים. משרד החוץ הרוסי אישר את הדברים, ומסר כי ממשלת אוקראינה מנסה למנוע מרוסיה להכניס סיוע למזרח אוקראינה.

דיווח זה מגיע לאחר שמזכ"ל נאט"ו אנדרס רסמוסין אמר כי כוחות רוסיים נצפו הלילה כשהם חוצים את הגבול לאוקראינה, בהמשך למשלוחי נשק ולוחמים.

"הדאגה היא לא מהפעולה הנוכחית, אלא בנוגע לשאלה אם זה ימשיך להדרדר. שום דבר משמעותי לא השתנה", אומרת קייט ווארן, אנליסטית השקעות באדווארד ג'ונס.

בזירת המאקרו, פורסם היום מדד המחירים ליצרן, שעלה בחודש יולי ב-0.1%, בהתאם לצפי. מדובר בחודש שני רצוף של עליות במדד. במקביל פורסם מדד ה"אמפייר סטייט", אשר מודד את פעילות הייצור במחוז ניו יורק. המדד נסוג משיא של ארבע שנים אותו רשם ביולי, 25.6 נקודות - וירד ל-14.7 נקודות. הצפי היה לקריאה של 20 נקודות.

עוד פורסם נתון התפוקה התעשייתית לחודש יולי, שרשם עלייה של 0.4%, הודות לזינוק של 10.1% בייצור כלי רכב, לעומת הצפי לעלייה של 0.3%.

בנוסף פורסמה קריאה ראשונית של מדד בטחון הצרכנים, שעל פיה המדד ירד באוגוסט ל-79.2 נקודות, לעומת צפי האנליסטים לקריאה של 82.7 נקודות. מדובר בקריאה הנמוכה ביותר מאז חודש נובמבר 2013.

כלכלנים בארה"ב העלו את תחזית הצמיחה האמריקנית לרבעון השלישי, אך הורידו את התחזית לשנת 2014 כולה, כך עולה מסקר שערכה שלוחת הפדרל ריזרב בפילדלפיה בקרב 43 כלכלנים. האנליסטים צופים שכלכלת ארה"ב תצמח בקצב של 3% ברבעון השלישי, לעומת תחזית קודמת של 2.9%, אך התחזית לרבעון הרביעי ירדה מ-3.2% ל-3.1%. התחזית לרבעון הראשון של 2015 נותרה בעינה - צמיחה של 3.1%.

לעומת הסקר של חודש מאי שקבע שהכלכלה תתרחב בקצב של 2.4% בכל 2014, הסקר הנוכחי קובע כי ארה"ב תחזה צמיחה איטית יותר של 2.1% בלבד השנה. ב-2015 הכלכלה צפויה להתרחב ב-3.1%, בדומה לסקר הקודם.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

מניית BHP ביליטון (72.45, 1.83%+) ריכזה עניין לאחר שהחברה הודיעה כי בכוונתה לחלק למשקיעים דיבידנד בעין של חלק מנכסיה ביניהם הפעילות בתחום המגנזיום, הניקל והאורניום.

קוקה קולה (40.88, 1.74%+) הודיעה כי בכוונתה לרכוש נתח של 16.7% מחברת Monster Beverage תמורת כ-2.15 מיליארד דולר במזומן.

חברת פריגו (148.53, 0.51%-) דיווחה אתמול על צמיחה שנתית של 14.7% בהכנסות לרמה של 4.06 מיליארד דולר. הרווח הנקי החשבונאי ירד ב-54% ל-205 מיליון דולר, אך הרווח הנקי המתואם עלה ב-40% לכ-740 מיליון דולר.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully