וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרם? ישראל במקום הרביעי בדירוג ההשקעות הזרות

קובי ישעיהו

19.8.2014 / 12:31

לפי דוח של ה-OECD ישראל ממוקמת במקום הרביעי - אחרי לוקסמבורג, אירלנד וצ'ילה - באינדיקטור של FDI כשיעור מהתמ"ג. מדובר בנתון גבוה בהרבה מהממוצע בקרב מדינות ה- OECD

ישראל ממוקמת במקום הרביעי בדירוג של ה-OECD להשקעות זרות כאחוז מהתמ"ג. כך עולה מהדוח שפרסם הארגון לשנים 2012 ו-2013 (הנתונים לגבי ישראל מעודכנים לשנת 2012).

מההערכות ראשונות של שנת 2013 עולה, כי ההשקעה הישירה הזרה (FDI) הגלובלית עלתה רק ב-4.5% בשנה שעברה (לכ-1.33 טריליון דולר) וזאת לאחר ירידה של 24% בשנת 2012. נתונים אלו בשילוב העובדה, כי נכון לסוף שנת 2013 רמת ה- FDI הייתה נמוכה ב-30% מרמתה טרום המשבר (2007), מראות כי ההתאוששות של ההשקעות הבינלאומיות הינה חלשה.

בשנת 2013 כמעט חצי מהשקעה הישירה הנכנסת נרשמה בחמש מדינות: סין, ארה"ב, ברזיל, קנדה ורוסיה. ארה"ב הצליחה לשמור על מעמדה כמשקיעה מובילה עם 30% מההשקעה העולמית (360 מיליארד דולר), וזאת למרות הירידה בסכומי ההשקעה בשנתיים האחרונות. שלושת המדינות הנוספות אשר השקעותיהן היו המשמעותיות ביותר בשנת 2013 הן יפן, סין (אשר חוותה עליה של 17% משנת 2012) ורוסיה עם השקעות של 138, 73, ו-70 מיליארד דולר בהתאמה.

במדינות ה-OECD, באופן כללי, ההשקעה הזרה הנכנסת עלתה ב-11% (ל-641 מיליארד דולר), ואילו השקעתן של המדינות החברות מחוץ לקבוצה עמד על 933 מיליארד דולר (ירידה של 2%). תזרימי ההשקעה לאיחוד האירופי עלו בשנת 2013 ב-14% ואילו ההשקעה היוצאת מהאיחוד עלו רק בכ-6%.

כאמור, ישראל ממוקמת במקום הרביעי - אחרי לוקסמבורג, אירלנד וצ'ילה - באינדיקטור של FDI כשיעור מהתמ"ג. הסקטור אליו זרמו הכי הרבה השקעות זרות לישראל בשנת 2012 - הוא סקטור הנדל"ן.

הדוח מסביר כי גידול תזרימי השקעה רבים בין מדינות ה-OECD, הינם בעיקר תוצאה של הלוואות בתוך קבוצות של חברות לעומת ירידה בעסקאות ההון בין מדינות הארגון. אחת מהשפעות המשבר הכלכלי היא העלייה במשיכת ההשקעות הבינלאומית. ניתן לראות זאת בגידול בתזרימי ההשקעות השליליים במדינות כמו בלגיה, פינלנד, פולין, ושוויץ.

הנספחת המסחרית של משרד הכלכלה לארגון ה–OECD, ריטה גולשטיין גלפרין, מציינת כי ישראל ממוקמת במקום הרביעי - אחרי לוקסמבורג, אירלנד וצ'ילה - באינדיקטור של FDI כשיעור מהתמ"ג. "מדובר בנתון גבוה בהרבה מהממוצע בקרב מדינות ה- OECD מבחינת תזרימי ההשקעות שעזבו את ישראל, אנו מדורגים נמוך ממוצע הארגון, כאשר גם במקרה זה את הרשימה מובילות לוקסמבורג ואירלנד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully