וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שופרסל מתכננת: חנות סיטונאית והשכרת שטחים

אילנית חיות

24.8.2014 / 17:31

רשת השיווק תשכיר שטחים ל"חנות בתוך חנות" בתוך הסניפים. החלה בצמצום שטחי המכירה. בכיר בשופרסל: "הישועה תבוא מהורדת המחירים"

התגברות התחרות בשוק והירידה בביצועים מחייבת את רשת שופרסל ביצירת מנועי צמיחה חדשים. ל"גלובס" נודע כי כחלק מכך מבקשים ברשת להקים חנות סיטונאית.

הרעיון הוא שהרשת תשתמש בכוח המסחרי שלה כדי למכור סחורה בכמויות גדולות. סחורה כזאת יכולה להימכר לבעלי עסקים קטנים כמו למשל מכולות. עבור שופרסל זו יכולה להיות הזדמנות להגדלת המכירות בלי לפגוע בפעילות רשת השיווק.

תוכנית נוספת שהועלתה ברשת היא פתיחת רשת מעדניות, בדומה למעדניות של רשת טיב טעם שתתמחה בתחום זה, אלא שלפי שעה תוכנית זו לא יוצאת אל הפועל.

כפי שנחשף ב"גלובס", מנוע צמיחה נוסף של הרשת הוא הקמת תת-רשת של בתי-מרקחת שתפעל בתוך סניפי שופרסל. מדובר למעשה בהחייאת תוכנית ישנה של הרשת, שניהלה בעבר הרחוק יותר משא ומתן לרכישת ניו-פארם.

כחלק מהתוכנית האסטרטגית שהציגה הרשת, יש בכוונתה לסגור כ-15 סניפים וכן לצמצם שטחי מכירה של סניפים גדולים קיימים.

רשימת הסניפים ששופרסל מתעתדת לסגור כוללת בחלקם סניפים שעברו לשופרסל עם רכישת קלאב מרקט ושהפעילות בהם מעולם לא הייתה משביעת-רצון, לצד סניפים שהיו מאוזנים אך עברו להפסדים בשנתיים האחרונות עם התגברות התחרות בשוק.

הרשת כבר החלה בצמצום שטחי הסניפים. כך למשל, סניף הרשת בראשון-לציון צומצם ב-1,000 מ"ר. שופרסל גם מנהלת משא-ומתן להקטנת הסניף בבני-דרור.

הרעיון הוא להשכיר את השטחים המצומצמים לשוכרי משנה וכך להוריד את ההוצאות הקבועות. כמו כן, באופן עקיף, מהלך זה יאפשר לשופרסל להעלות את הפדיון המדווח למ"ר, זאת בהנחה שהקטנת הסניפים לא תביא לפגיעה במכירות. כדי להשכיר בשכירויות משנה, שופרסל צריכה לקבל את אישורי בעלי הנכס בכל מקום.

עוד נודע ל"גלובס" כי בשופרסל בוחנים גם אפשרות להשכיר שטחים לגורמים חיצוניים, וזאת לטובת הקמת "חנות בתוך חנות" בתוך סניפי שופרסל הגדולים. במקרה כזה, לשוכר תהיה קופה נפרדת.

מודל זה מעניק לכאורה לשוכר את יתרון תנועת הלקוחות בתוך סניפי הרשת, אך הוא גם ייאלץ את שופרסל לבחור בקפידה עסקים אלה, על מנת שמחד הם לא יפגעו בפעילות הסניף, ומאידך הם יהיו סינרגטיים לו.

למרות זאת ובהתייחס לכך אומר היום (א') ל"גלובס" בכיר בהנהלת הרשת כי "הישועה לשופרסל לא תבוא משם, אלא תבוא מהורדת המחירים. נגמר העידן של פערי מחיר של 20% ו-30%. רמת המחירים עכשיו היא כמו ברמי לוי. בואי נראה את המתחרים מתמודדים. בשנים הבאות נראה מי חזק".
הנהלת שופרסל סירבה להתייחס לידיעה.

  • עוד באותו נושא:
  • שופרסל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully