וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הריבית בשפל היסטורי: 0.25%

משה גולן

25.8.2014 / 16:10

ההחלטה של בנק ישראל מגיעה על רקע התחזקות הדולר לשיא של יותר מ-6 חודשים מול השקל והמשך עליית מחירי הדיור

הנגידה קרנית פלוג  בוועידת רוה"מ, אוקטובר 2013. דרור עינב
ההחלטה מגיעה גם על רקע ההאטה בכלכלת גוש האירו שנכנסה לקיפאון ברבעון השני של השנה. קרנית פלוג/דרור עינב

בנק ישראל החליט היום (ב') להוריד את הריבית לחודש ספטמבר לשפל היסטורי, ברמה של 0.25%. מרבית האנליסטים בשוק צפו כי הוועדה המוניטארית של הבנק תותיר את הריבית על כנה על רקע התחזקות הדולר מול השקל והמשך עליית מחירי הדיור. בחודש שעבר, נזכיר, הבנק חתך את הריבית ב-0.25% לשפל של 5 שנים.

בין הסיבות המרכזיות שהובילו את הבנק להחלטה הדרמטית נייתן לציין את נתוני האינפלציה. מדד המחירים לצרכן עלה ביולי ב-0.1%, מעט למטה מתחזיות החזאים, שצפו בממוצע עלייה של 0.2%.

בנוסף, בנק ישראל מציין את ההאטה בפעילות הריאלית במשק. "הנתונים שנוספו החודש על הפעילות הריאלית מצביעים על התמתנות בגידול הפעילות עוד לפני מבצע 'צוק איתן'. אינדיקטורים ראשונים ליולי מצביעים על התמתנות נוספת בעקבות המבצע; חלקה, בעיקר זה הנוגע לתיירות, עשוי להימשך זמן רב יחסית, ואילו ההתמתנות הקשורה בצריכה הפרטית צפויה להיות בעלת אופי זמני וייתכן שהצריכה תפצה על התמתנות זו בהמשך. על פי האומדן הראשון של החשבונאות הלאומית לרבעון השני, צמיחת התוצר האטה– ל-1.7% בלבד ".

ההחלטה של בנק ישראל מגיעה כאמור על רקע התחזקות הדולר לשיא של יותר מ-6 חודשים מול השקל. היום המטבע האמריקאי התחזק ב-0.7% ושערו היציג נקבע על כ-3.543 שקלים. מדובר בזינוק מטאורי של כ-15 אגורות מרמת השפל שנרשמה בחודש יולי - 3.5 שקלים.

בנוסף, ההחלטה מגיעה גם על רקע ההאטה בכלכלת גוש האירו שנכנסה לקיפאון ברבעון השני של השנה, בעקבות נסיגה של 0.2% בתמ"ג הגרמני. יו"ר הבנק המרכזי האירופי מריו דראגי אמר בסוף השבוע כי הבנק מוכן לנקוט בפעולות נוספות במטרה להמריץ את הכלכלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully