וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסולידריות עם הדרום נותנת לנו תקווה

אולג חתוכייב

25.8.2014 / 16:21

בעלי העסקים הקטנים בדרום נפגעו קשות מעצירת ההכנסות כתוצאה מהמבצע. אולג חנוכייב, בעל עסק מאשקלון מסביר איך עוזרים הקונים בדרום להמשיך לתפעל את העסק

כשפתחתי את העסק שלי באשקלון לא לקחתי בחשבון בתוכנית העסקית את מילת הקוד- מלחמה. אם הייתי לוקח בחשבון שאחת למספר חודשים או שנה וחצי ינחתו עשרות טילים מטרים ספורים מבית העסק שלי הייתי יודע לכמת בערכים כלכלים ברורים כמה זה יעלה לי, מה המשמעות של המלחמה לגבי העסק שלי. חשוב להבין, עסק קטן או בינוני לא יכול להרשות לעצמו עצירה בהכנסות למשך עשרות ימים. כל עסק קטן וגדול מחזיק בהוצאות קבועות, חשמל, ארנונה, מסים ומשכורות לעובדים. כל אלו חייבים בתשלום - אין פשרה ואין הנחות. מדינה שפויה הרוצה לחיות חיים כלכלים עשירים ומלאים חייבת להכיר בחשיבות הסיוע לעסקים קטנים.

ממלאים את תפקיד המדינה

אנחנו העסקים הקטנים, מניעים את השוק. אנחנו המדד למצב הרוח הלאומי. ברגע שדלתות החנות שלנו סגורות, גם המשק בישראל תולה על חזית הכניסה את השלט – "מצטער, המקום סגור לרגל מלחמה". מדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה לברוח מהאחריות לעסקים הקטנים. אי אפשר להשאיר אותנו לקרוס לאיטנו. העצמאים במדינת ישראל הם חסרי לובינג. מוסדות ביטוח לאומי לא יודעות איך לאכל אותנו. אין לנו כל הגנה. המדינה חייבת לקחת אחריות עלינו. אין לנו כיפת ברזל שתגן עלינו. היום כיפת הברזל שלנו היא סולידריות חברתית - רק ערבות הדדית. אבל עם זה לא הולכים למכולת. מגיע לנו הרבה יותר מזה.

פרוייקט דרום איתן, הוא אחד המיזמים שמבקש לעזור ולהחליף את המקום של המדינה. עשרות האזרחים שירדו מהאוטובסים המאורגנים לבושים בחולצות של המיזם הלאומי דרום איתן הם ביטוי אמיתי לסולידריות חברתית. העובדה שאזרחים רבים מגיעים לחזק אותנו בימים קשים מסייעת כלכלית וגם מעבירה מסר מחמם את הלב. המילה הטובה, החיזוק והחיבוק החם בימים מורכבים יש בה כדי ללמד על כך שאין מדינה אחת לשני עמים, זה היושב בדרום וזה היושב במרכז. כולנו מדינה אחת הערבה זה לזה, אין זה מובן מאליו. מדהים לראות את החברים הצעירים של עמותת איילים שעובדים סביב השעון למען הדרום בימי שגרה וגם בימי חירום. פעילות חברתית הרואה בלבן שבעיניים את אנשי העסקים היא זו שדוחפת אותנו אנשי העסקים לא לוותר. לא לוותר על הבית, לא לוותר על העסק. ההבטחה שיבואו ימים טובים יותר משאירה אותנו עם התקווה שהיא מוצר נדרש בימים מורכבים אלה. בעלי העסקים שותפים לתחושה כי מחר יבואו ימים טובים, חשוב שדרום איתן יישאר כאן גם אחרי שרעש התותחים יידום. שיקום ההריסות והנזקים הכלכלים מתחיל אז. אנחנו צריכים את כולם בדרום חודשים לאחר מבצע צוק איתן, כולנו למען דרום איתן.

אולג חנוכייב הוא בעל עסק באשקלון

  • עוד באותו נושא:
  • דרום איתן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully