וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסולידריות תעזור בשיקום הדרום

אלון דוידי

28.8.2014 / 12:37

במשך שנים מנסים יישובי הדרום לפתח תעשייה ומסחר, ולמשוך תושבים חדשים לאזור. צוק איתן פגע במאמצים אלה. ראש עיריית שדרות אלון דוידי מסביר איך אפשר לעזור לדרום

אחד האתגרים הגדולים ביותר עמם מתמודדת שדרות כבר שנים הוא אתגר התעסוקה. במשך שנים אנו מנסים, עקב בצד אגודל, לפתח כאן רשת ענפה של תעשייה, מסחר ושירותים, במטרה לספק לתושבים תעסוקה הולמת ואף למשוך אלינו תושבים חדשים. עניין זה העסיק אותי רבות מאז היבחרי לתפקיד ופעלתי במישורים רבים על מנת לקדם את התחום, לרבות מתן הטבות מפליגות במס, שיפוץ אזור התעשייה של שדרות, הרחבת אזור התעשייה 'פארק ספירים' ועוד. והנה, מאז החל מבצע 'צוק איתן', המצב הביטחוני באזור פוגע בעסקים מקומיים בדרום וחלקם עומדים ממש בפני קריסה כלכלית.

איך מתמודדים? יוזמה

כמי שקיבל את מושכות ראש העיר עם נדוניה של גירעון של מעל 100 מיליון שקלים, אני מבין דבר או שניים ביכולת להתמודד עם מצב כלכלי לא פשוט תוך שמירה על 'הראש מעל המים' ותפקוד שוטף של שירותי העירייה. קוראים לזה 'יוזמה'.

את אותה יוזמה אני מנתב כיום להצלת העסקים הקטנים בשדרות ובדרום בכלל. בראש וראשונה, פניתי לגורמי שלטון שונים. כך למשל, הצלחתי לצרף את שדרות לרשימת יישובי הספר, דבר אשר ייטיב עם בעלי העסקים בתחום הפיצויים עקב נזקי המלחמה. גם במשרד הכלכלה נענו לבקשתי, וכאמור, אישרו את שיפוצו של אזור התעשייה בעלות של מיליוני שקלים. אך אלו לבד אינם נותנים מענה מלא למצוקת בעלי העסקים הקטנים בדרום. לשמחתי, התברכנו בעם נפלא, אשר מגלה סולידריות, אחריות חברתית ועזרה הדדית, אשר מתועלת, בין השאר, לטובת עזרה לאותם בעלי עסקים קטנים בדרום. כך למשל, יצאה לדרך יוזמה של שר החוץ, אביגדור ליברמן, יחד עם סגנית שר הפנים, פאינה קירשנבאום ובשיתוף עמותת 'איילים' של אגודת הסטודנטים, אשר החליטו על מיזם לאומי בשם 'דרום איתן' במטרה לחזק כלכלית וחברתית את בעלי העסקים הקטנים בדרום הארץ, תוך הבעת סולידריות חברתית עמם. לצד היוזמה הברוכה שלהם, אנו עדים ליוזמות רבות נספות של תושבים ובעלי עסקים מכל הארץ, המקימים שווקים מקומיים, כל אחד בתחומו, בהם הם מוכרים תוצרת של בעלי עסקים מהדרום.

אני מאמין כי כל אותן יוזמות בשילוב תמיכה ממשלתית ראויה, יביאו בסופו של דבר לייצוב מצבם הכלכלי של אותם בעלי עסקים, אשר ניזוקו עקב הלחימה, עד יעבור זעם. עד אז, אני קורא לכל תושבי מדינת ישראל להמשיך ולתמוך בעסקים מהדרום ולתת כתף, בדיוק כפי שנעשה היום ולאורך כל התקופה האחרונה. זהו עם ישראל בתפארתו. אחדותנו – סוד כוחנו.

אלון דוידי הוא ראש עיריית שדרות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully