וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצו למכור דירה בהנחה לסמנכ"ל - הרשות טירפדה

31.8.2014 / 13:20

קנדה ישראל ביקשה למכור דירה בפרויקט מידטאון ת"א לסמנכ"ל הפיתוח שלה בהנחה של 608 אלף שקל. רשות ני"ע סיכלה את המהלך

מידטאון תל אביב. יחצ, גלובס
שני מגדלים בני 50 קומות, האחד משרדים והאחר מגורים/גלובס, יחצ

רשות ני"ע טרפדה מכירת דירה בהנחה של 25% בפרויקט "מידטאון ת"א" לסמנכ"ל בחברת קנדה ישראל
( 103.1 ) השותפה בפרויקט.

עופר פלדמן, סמנכ"ל פיתוח בקנדה ישראל, היה אמור לרכוש את הדירה בהנחה של 608 אלף שקל, בעוד שוויה בשוק הינו 2.4 מיליון שקל.

קנדה ישראל אישרה הנחה זו כעסקה חריגה עם נושא משרה. בפני הרשות עמדה השאלה האם הטבה זו היא רכיב מתנאי ההעסקה של פלדמן או לא. הרשות קבעה כי ההטבה מנוגדת לתיקון 20 לחוק החברות: "הבחנה מלאכותית בין הטבות ותגמולים לנושא משרה בגין כהונתו הניתנים בחברה עצמה לבין כאלה הניתנים באמצעות חברה בת עוקפים את מנגנוני תיקון 20 ובכך מסכלים את תכליתו. על מנת להגשים את תכלית התיקון יש לבחון את כלל ההטבות והתגמולים אותם מקבל נושא המשרה בשל תנאי כהונתו והעסקתו בחברה בין אם הטבות אלה ניתנות בחברה עצמה ובין אם ניתנות באמצעות חברה הנשלטת על-ידה".

הרשות קבעה כי ההנחה היא רכיב לכל דבר בחבילת התגמול של פלדמן כנושא משרה בחברה, וציינה כי "אין אנו מקבלים את טענת החברה לפיה די היה באישור דירקטוריון חברת הפרויקט לצורך מתן ההנחה מן הטעם שהסכם המייסדים מאפשר זאת. אין בכוחן של הוראות חוזיות שנקבעו בין השותפים להסכם המייסדים כדי להתנות על הוראות חוק קוגנטיות הקובעות סדרי אישור ומנגנוני בקרה בכל הנוגע לאישור תנאי כהונתם והעסקתם של נושאי משרה בחברה".

את פרויקט מידטאון, שנמצא בבנייה וכולל שני מגדלים בני 50 קומות, האחד משרדים והאחר מגורים, מקימות 3 חברות במשותף: קנדה ישראל (37.5%), יורוקום נדל"ן (37.5%) ואלקטרה (25%). ב-2011 רכשו החברות את הקרקע בת 14 דונם, מידי תנובה תמורת 535 מיליון שקל.

  • עוד באותו נושא:
  • מידטאון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully