וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחבר את הנגב לישראל

יוהנה ארביב

1.9.2014 / 11:37

הנגב מהווה את רוב שיטחה של ישראל וכבר בן גוריון הכיר בצורך לפתחו. יוהנה ארביב על עמותת איילים המגשימה את החזון

ישראל היא מדינה קטנה. היא גדולה כרעיון, כהגשמה, אבל בשטחים היא קטנה מאוד, מהמדינות הכי קטנות בעולם. רוב שטחה של ישראל הוא מדבר, ושני שליש הם מדרום לבאר שבע. כולנו יודעים כמה שומם הוא המדבר וזה חלק מיופיו ויחודו יחד עם זאת כולנו יודעים שאת הדרום, חייבים ליישב ולאחד עם שאר אזורי הארץ. בן גוריון הבין זאת כאשר עבר לשדה בוקר, ואת חזונו חייבים להמשיך לעודד ולהגשים גם היום וביתר שאת.

לא רק תשתיות וטכנולוגיה

הגשמה היא לא בדיבורים אלא במעשים, הגשמה כרוכה בהקרבה אישית ולא רק בנאומים על ציונות. איילים, הוא הארגון שמיישם את הרעיונות הללו למציאות. איילים מכיר את האתגרים העומדים בפני תושבים שמעוניינים להשתתף בישוב הנגב וגם מודע לבעיות הבוערות בישובים הקיימים שזקוקים לדם חדש, דם צעיר שיתווסף לתושבים המקומיים האמיצים שנושאים בנטל, לעתים לבד לגמרי, כול זאת במטרה להגשים את החזון בכיבוש השממה, לא רק השממה הפיזית אלא גם השממה החברתית.

באיילים הבינו היטב שצריך לעודד צעירים, בתחילת חייהם לבוא להתנסות ולהתיישב בפריפריה. איילים הבינו שרק על ידי זריעת הצעירים, בתחילת דרכם בחיים, יוכלו להכות שורשים כדי שיבנו את חייהם לעתיד טוב להם לקהילותיהם ובסופו של דבר למדינת ישראל כולה. בימים אלו כאשר מדינת ישראל יוצא מאחת מהמערכות הארוכות ביותר שידעה. מערכה שפגעה בעורף אבל יותר מכול ביישובי הדרום בכלל ועוטף עזה בפרט מבינים שאר אזרחי ישראל את האתגרים העומדים בפני תושבי הדרום. מדינה לא יכולה להתנתק מהפריפריה שלה לאורך זמן. איילים עם הניסיון, החלוציות, הציונות הוא ארגון שמיישם יום יום ושעה שעה את הרעיונות הללו שכולנו יודעים כמה הם חשובים ליישום אבל רק מעטים עושים.

שנים שאני תומכת באיילים. עוד מתחילת דרכם ראיתי באנשים הללו את הציונות של המאה ה21. היכולת שלהם לשלב התיישבות, נוער, סטודנטים, וסיוע לישובים ושכונות במצוקה נראתה לי תמיד הדרך לחיבור ארץ ישראל לפריפריה שלה לא רק בתשתיות, תחבורה, טכנולוגיה, תקשורת וכו' אלא בבני אדם.

כמנהיגה בקרן היסוד אני גאה בשותפות שלי באופן אישי ושל הארגון שאני מייצגת עם איילים. שותפות ארוכת שנים שאת הפירות שלה אנחנו רואים שוב ושוב בנקודות רבות בארץ בכלל ובדרום בפרט. ההשקעה של קרן היסוד באיילים היא אחד מהפרויקטים הכי מוצלחים שלנו, והיום אחרי המערכה של צוק איתן, שאר מדינת ישראל מבינה שאי אפשר בלי הדרום חזק, מיושב, צעיר ודינמי. איילים מוביל בעשייה את החזון הזה.

יוהנה ארביב, יו?ר מועצת הנגידים של קרן היסוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully