וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא של 3 חודשים בשימוש בכרטיסי אשראי

עירית אבישר

3.9.2014 / 20:16

הנתונים מעידים גם על התאוששות במשיכות המזומן - מספר הפעולות בסופ"ש שעבר היו 326 אלף, עם משיכה ממוצעת של 522 שקל

נמשכת מגמת ההתאוששות בשימוש בכרטיסי אשראי. מנתונים שפרסמה היום (ד') חברת שב"א (שירותי בנקאות אוטומטיים) המרכזת את סליקת העסקאות בכרטיסי אשראי, עולה כי בסופ"ש האחרון היקף השימוש בכרטיסי אשראי עמד על 742 מיליון שקל, מעט נמוך מאשר בשני סופי השבוע הקודמים, אך עדיין נשמרת מגמת השיפור לעומת תקופת מבצע "צוק איתן", אז היקף השימוש עמד בממוצע על פחות מ-700 מיליון שקל.

עוד מציינים בשבא כי בימי רביעי וחמישי שעבר נרשמה פעילות שיא של 3 חודשים בכרטיסי אשראי, כלומר נרשמו נתונים הגבוהים יותר מימי השגרה שלפני המלחמה. ביומיים אלו נרשם מחזור שימוש של כ-2.3 מיליארד שקל.

הנתונים מעידים גם על התאוששות במשיכות המזומן - מספר הפעולות בסופ"ש שעבר היו 326 אלף, עם משיכה ממוצעת של 522 שקל.

נזכיר כי השימוש בכרטיסי אשראי מהווה אינדיקציה טובה לתחום הצריכה הפרטית. במהלך ימי המערכה נרשמה ירידה שהגיעה עד ל-6% בשימוש בכרטיסי אשראי לעומת התקופה המקבילה. הואיל והענף צומח בשנה ב-8% בקירוב, הרי שהירידה היא למעשה של כ-14%. אלא שנראה כי מרגע שהוכרזה הפסקת האש נרשמה התאוששות מהירה, וחזרה לכאורה לימי השגרה של גידול בשימוש.

עם זאת, סביר כי מדובר בתנופה זמנית הנובעת מרכישות שונות שמועדן נדחה לתקופה של אחרי המלחמה. לקראת חגי תשרי צפויה גם כן עלייה בהיקף הקניות, ולכן את התמונה האמיתית לגבי השאלה האם הצריכה הפרטית התאוששה מהמלחמה בקיץ, סביר שנדע אחרי החגים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully