וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל ישראל מארגנת מבצע מכירות באינטרנט

רועי גולדנברג

7.9.2014 / 17:18

Cyber Monday בישראל? האירוע של גוגל ישראל ייערך בנובמבר - בין היתר בשיתוף קסטרו, BUY2 ועשרות אתרים ורשתות נוספים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

גוגל ישראל מובילה בימים אלה מהלך שיאגד כמה מהשחקניות המובילות בתחום המסחר המקוון בישראל, לקראת השקתו של מבצע מכירות אינטרנטי שיתפרס על-פני יומיים במהלך חודש נובמבר השנה - כך נודע ל"גלובס".

במבצע המכירות, שיאפשר רכישת מוצרים בהנחות משמעותיות, צפויים לקחת חלק שמות כמו קסטרו, שהשיקה לפני כשנה וחצי אתר מכירות אינטרנטי; אתר BUY2, שמאגד בתוכו עשרות מוצרים וספקים, אתר Bela, שמאפשר רכישת מוצרי פארם ועוד.

המהלך אמור להיות מלווה בקידום פרסומי בערוצים השונים של גוגל, כולל בתוצאות החיפוש של החברה ודרך מערכת Adwords וכן גם באמצעי מדיה נוספים.

לצורך פרויקט המכירות גוגל תקים פורטל מיוחד שיאגד את כל המשתתפים במבצע המכירות האינטרנטי תחת קורת גג אחת ושצפוי לקדם מבצעים שונים. במידה שהמהלך יישא פירות, בגוגל ישראל מתכוונים להפוך את מבצע המכירות לאירוע שנתי.

חיזוק למנוע החיפוש

המהלך של גוגל דומה לאירוע מכירות אינטרנטי שחל באותה תקופה בארה"ב. מדי שנה, לקראת עונת החגים בארה"ב, נערכים בזה אחר זה שני אירועים מכירות מפורסמים וגדולים. הראשון והמוכר יותר הוא Black Friday, שמאפשר לצרכנים לרכוש מוצרים באלפי חנויות פיזיות בעשרות אחוזי הנחה. בעוד השני הוא Cyber Monday, שבדומה למהלך הנוכחי של גוגל ישראל, מציע סיילים ברחבי אתרי האינטרנט של רשתות אמריקאיות ובכלל.

יש לציין, כי זכיינית ערוץ 2 רשת, יזמה בעבר מהלך שדומה לבלאק פריידי בשם Black Weekend ובמהלך ארבעה ימים באוקטובר אשתקד הוצעו מבצעים במספר רשתות וחנויות פיזיות.

אז מה עומד מאחורי המהלך של גוגל? בעוד החברה מפעילה בארה"ב אתר בשם Google Shopping, שמאפשר השוואת מחירים ורכישת מוצרים, בישראל היא אינה פעילה בעולם המסחר המקוון.

המהלך הנוכחי, ככל הנראה, הוא חלק מהרצון שלה להתחזק בשוק ועל הדרך גם לייצר יותר נוכחות ותנועה של גולשים באינטרנט. ההיגיון, שלפיו פועל אחד ממנועי ההכנסות של גוגל, הוא שככל שיהיו יותר מבצעים באינטרנט הישראלי, החנויות ירצו לקדם אותם ולפרסם דרך גוגל ומנגד, הגולשים יבצעו יותר ויותר חיפושים אחר מבצעים אלה במנוע החיפוש של ענקית האינטרנט.

אבל לא רק האינטרס המסחרי הישיר של גוגל נמצא על הפרק. החברה נשענת גם על אחת המסקנות העיקריות שעלו מדוח שביצעה חברת מקינזי עבור גוגל ישראל ב-2009 ושפורסם ב-2011. חלק מנתוני הדוח כבר לא רלבנטיים לקהילת הגולשים הישראלים, שמאז כבר גילתה ובגדול את היתרון שבקניות באינטרנט, אך בד בבד המליצה אז מקינזי כי ברגע שכלכלת האינטרנט הישראלית תפרח, כל הכלכלה הישראלית יכולה ליהנות מזה. כך, שמבחינת גוגל יש אינטרס נוסף לקידום פרויקט מכירות אינטרנטי שכזה.

מגוגל ישראל לא נמסרה תגובה לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully