וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאבק הצליח: שופרסל הוזילה מוצרים בירושלים

אפרת אהרוני

9.9.2014 / 16:20

תושבי קריית היובל בירושלים: "מחיר סל מייצג בסניף השכונתי של 'שופרסל שלי' ירד מ-338 שקל ל-288 שקל בשבוע - חיסכון של יותר מ-2,500 שקל בשנה"

שופרסל יובל שלי. יחצ, גלובס
מפגינים מול סניף שופרסל שלי בירושלים/גלובס, יחצ

אחרי למעלה מ-200 ימי מאבק - חשים תושבי קריית היובל בירושלים שהם יכולים להכריז ניצחון על רשת שופרסל - שהסניף בבעלותה מותג כסניף עירוני יקר, "שופרסל שלי".

המאבק כלל יותר מ-2,000 חתימות, 1,000 שעות של דוכני הסברה, עשרות הפגנות, ישיבות עם נציגי שופרסל, 3 מסיבות מחאה וגם ביקור אחד בסופר בלי בגדים.

ומה התוצאות? שופרסל אמנם לא הפכה את הסניף בקריית היובל ל"שופרסל דיל" והותירה אותו ממותג כ"שופרסל שלי", אך היא נאלצה להוריד את מחירם של 6,600 מוצרים בשיעור ממוצע של 10%-15%. מחיר סל הצריכה המשפחתי השבועי המייצג בסניף ירד מ-338 שקל ל-288 שקל (ירידה של 14%) - חיסכון של למעלה מ-2,500 שקל בשנה למשפחה.

הרשת התחייבה להצמיד את כל מחירי המוצרים בסניף למחירי "שופרסל דיל": בירקות, פירות ועופות הפער יהיה עד שקל לק"ג, ביתר המוצרים עד 15%, ובנוסף ב-10 מוצרים שבחרו התושבים עצמם יהיו המחירים זהים לחלוטין למחירי "שופרסל דיל".

עוד הסכימה הרשת להקצות תקציב מיוחד לסיוע לנזקקים בסניף השכונתי.

עם זאת, בוועד הפעולה מדגישים גם את האלטרנטיבות שהתחזקו בינתיים מחוץ לתחומי הרשת, שחלשה כמעט בלעדית על השכונה. התושבים השיקו את "כרטיס יובלים", כרטיס תושב המעניק הנחות במכולות ובסופרמרקטים מתחרים, ואף ייסדו שני קואופרטיבים חדשים בשכונה הנמצאים בתהליך הקמה: בר-קפה "המפלצת" וקואופרטיב מזון. נציגי השכונה התגייסו במקביל לפעילות לקידום "החוק לקידום התחרות בענף המזון".

"לאור ההתחייבויות מצד שופרסל", נמסר מנציגות התושבים, "אנו מסירים את החרם מעל הסניף המקומי. אנו ממליצים לכל צרכן להמשיך להשוות מחירים ולקנות במקום המתאים לו ביותר מבחינת מחיר, איכות ושירות. המחירים במחנה יהודה, בתלפיות ובגבעת-שאול עדיין נמוכים יותר, ובקנייה גדולה מומלץ להגיע לשם.

"בחודשים הקרובים ייפתח בשכונה קואופרטיב מזון שיסייע להוריד עוד יותר את המחירים. בשנה הקרובה נמשיך במאבקים למען הורדת יוקר המחיה בשכונה, באמצעות חיזוק הקואופרטיבים שיוסדו השנה, התאגדות להשגת מחיר קבוצתי לגז בישול ומהלכים נוספים".

נזכיר כי זהו אינו הניצחון הראשון של תושבים על הרשת: לפני חודשים ספורים הוזילה הרשת את מוצריה בסניף נווה-שאנן בחיפה, בעקבות קריאתם של התושבים וראש העירייה יונה יהב; ובמצפה רמון הומר סניף "שופרסל שלי" ל"שופרסל דיל" בעקבות מחאה דומה.

"יש כאן מסר חשוב עבור קהילות בכל הארץ", אומר הפעיל ניר ינובסקי דגן. "כשהגענו לשופרסל בדצמבר האחרון, הם צחקו עלינו והסבירו ששופרסל היא זו שתקבע את המחירים. הם טענו שאין ביכולתם לעשות שינוי מקומי, כי שינוי שכזה ייאלץ אותם לעשות שינוי בכל הארץ. אחרי מאות שעות של מחאה נפל אצלם האסימון, והם נאלצו ליזום שינוי מחירים בכל הארץ. יש כאן ניצחון אדיר של קהילה שיצאה למאבק ממוקד ונחוש, והשיגה שינוי משמעותי עבורה ושינוי מסוים גם עבור כל הצרכנים בישראל".

  • עוד באותו נושא:
  • שופרסל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully