וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט ננעלה בעליות שערים

משה גולן

10.9.2014 / 23:27

דריכות בשווקים לקראת הצהרת הריבית הקרובה של הפד. אפל חשפה אתמול שורה של מוצרים חדשים. eBay נפגעת משירות התשלומים החדש של אפל

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ד') בעליות, על רקע הדיווחים השונים בנוגע להחלטה המוניטרית הקרובה של הפד, לצד ההתפתחויות בזירה הגיאופוליטית, כמו גם הערותיו של ראש ממשלת סין לגבי האופטימיות שלו בנוגע לצמיחה במדינה.

אתמול ננעל המסחר בירידות שערים על רקע החשש מפני האפשרות שסקוטלנד תחליט להיפרד מבריטניה במשאל העם שיערך ב-19 בספטמבר. בנוסף, האיחוד האירופי החליט להטיל סנקציות חריפות יותר על רוסיה בשל מעורבתה במשבר האוקראיני.

"סימנים ראשונים לשינוי הסנטימנט - ייתכן ומתבשל מימוש", טוען אלעד שמש, האסטרטג הראשי של בית ההשקעות קולמקס. "המסחר בוול סטרייט ממשיך להראות יציב כלפי חוץ כאשר בפועל ניתן לזהות עלייה במפלס הלחץ. מצד אחד מדדי השוק ממשיכים להריח אוויר פסגות אך בפועל בחדר העסקאות ניתן לזהות ירידה במחזורי המסחר במניות השורה השנייה ועליה בפרמיות הסיכון. רמת התנודתיות עדיין נמוכה אך זרימת ההון אל אפיקי הסיכון יורדת. בפועל השווקים ממתינים לחדשות מכיוון הבנק המרכזי כאשר כל רמז לגבי מועד העלאת הריבית עלול להביא לתנודה חדה בשווקים", לדברי שמש.

בזירת המאקרו התפרסמו היום נתוני המלאים הסיטונאים לחודש יולי שעלו בשיעור של 0.1%, כאשר לפי התחזיות הם היו אמורים לעלות ב-0.5%. זאת, לאחר עלייה של 0.3% ביוני.

הסוחרים בשוק דרוכים לקראת הצהרת הריבית של הפד. לפי התחזיות בשוק, ועדת השוק הפתוח לא תודיע על שינוי כיוון והעלאת הריביות מוקדם מהצפוי, לפני המחצית השנייה של 2015. עם זאת, סקר שערך אתמול הפד בסן פרנסיסקו העלה כי ייתכן שהמשקיעים טועים בהערכתם לגבי מועד העלאת הריבית וכי ייתכן כי היא תהיה מוקדמת מכפי שמצפים בשוק.

ראש ממשלת סין אמר היום כי סין צפויה להציג צמיחה בקצב של כ-7.5% השנה. בכינוס של הפורום הכלכלי העולמי אמר ראש הממשלה הסיני: "אנחנו מחויבים להמשיך עם הרפורמות למרות שזה לא דבר קל לעשות. ממש כמו חץ שנורה, אי אפשר לחזור אחורה".

אפל (101.00 , +3.07%) חשפה אתמול באירוע השנתי שלה שורה של מוצרים חדשים - שני דגמים חדשים של האייפון, שירות תשלומים ושעון חכם. במהלך המסחר אתמול מניית החברה זינקה ב-4% אך לבסוף נראה כי התלהבות המשקיעים דעכה והמניה סיימה באדום. היום, מנגד, עלתה המניה.

בעקבות חשיפת שירות התשלומים של אפל, מניית eBay
(51.10 , -3.09%) ריכזה עניין רב. על רקע דברים אלה, בית ההשקעות ג'פריס הוריד את ההמלצה על המניה ל"ניטרלי".

לפי דיווחים בתקשורת הזרה, מיקרוסופט (46.84 ,+0.17%) בוחנת לרכוש את חברת Mojang, יצרנית משחק הוודיאו הפופולרי מיינקראפט, תמורת 2 מיליארד דולר.

חברת קמטק (4.15 ,+5.60% ) הישראלית הודיעה היום על קבלת הזמנות חדשות בהיקף 3 מיליון דולר מאחת מחברות האלקטרוניקה הגדולות בעולם, המספקת שירותי הרכבת שבבים ובדיקתם במיקור חוץ. המערכות שיסופקו במסגרת הזמנות אלו ישמשו לבדיקות מטרולוגיות ואיתור פגמים במארזי שבבים מתקדמים. התקנת המערכות החדשות צפויה להסתיים עד סוף הרבעון השלישי.

חברת מזור רובוטיקה (14.81 , -2.31% ) העוסקת בפיתוח ומכירה של מכשור רפואי מתקדם לניווט כלים כירורגיים בדיוק גבוה ובפולשנות מזערית לניתוחי עמוד שידרה, הודיעה אתמול כי מנהל המזון והתרופות הסיני (CFDA) אישר את מערכת ה- Renaissance של מזור.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully