וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצת דלק מוכרת את רודשף בכ-900 מיליון שקל

14.9.2014 / 9:34

העסקה עתידה להיסגר עד סוף החודש הנוכחי. הקבוצה רכשה את רודשף לפני כארבע שנים מידי דלק נדל"ן. הרוכשת: קרן תשתיות אירופית

יצחק תשובה  מגיע לברך את שמעון פרס, יוני 2013. נועם מושקוביץ
כתוצאה מעסקה זו תרשום הקבוצה בדוחותיה רווח של כ-220 מיליון שקל. יצחק תשובה/נועם מושקוביץ

קבוצת דלק ( 136,000 +1.80% ) שבשליטת יצחק תשובה הודיעה היום (ה') כי חתמה על ההסכם למכירת כל החזקותיה בחברה האנגלית RoadChef, אשר מנהלת 28 מתחמי שירות גדולים למנוחה, הסעדה ותדלוק בצדי כבישים מהירים באנגליה, ל-Antin Infrastructures Partners, קרן תשתיות אירופית, בכ-153 מיליון ליש"ט במזומן (כ-900 מיליון שקל). העסקה עתידה להיסגר עד סוף החודש הנוכחי (ספטמבר 2014).

קבוצת דלק מנהלת מגעים למכירת רודשף

כתוצאה מעסקה זו תרשום הקבוצה בדוחותיה רווח של כ-220 מיליון שקל, וכן יוזרם לקופת החברה כ-900 מיליון שקל אשר יגדילו את יתרות המזומנים של החברה.

הקבוצה רכשה לפני כארבע שנים 75% ממניות רודשף מידי דלק נדל"ן הקורסת, במחיר ששיקף לרודשף שווי של כ-115 מיליון ליש"ט. "בדיעבד", אמר בזמנו גורם בשוק, "זו הייתה עסקה טובה לקבוצת דלק ולא כל כך טובה לבעלי המיעוט בדלק נדל"ן, שאולי אף גרמה להם עוול".

המכירה מצטרפת לסדרה של מימושים, המביאה לידי האצה וקידום של תכניתה האסטרטגית של החברה למקד את פעילותה בתחום חיפושי והפקת נפט וגז.

בנוסף הודיעה הקבוצה כי במהלך סוף השבוע הועבר לה במזומן התשלום השני על חשבון מכירת אחזקותיה בדלק אירופה בהיקף של כ-420 מיליון שקל, וזאת שנה לפני המועד המקורי. הסכום האמור מצטרף לסכום זהה ששולם לקבוצה לפני כעשרה ימים, עם סגירת העסקה למכירת אחזקותיה בדלק אירופה בסכום כולל של כ-1.7 מיליארד שקל.

מנכ"ל הקבוצה אסי ברטפלד ציין עם פרסום הדיווחים כי "מכירת רודשף ממשיכה את אסטרטגיית קבוצת דלק בדבר התמקדות בפעילות האנרגיה".

  • עוד באותו נושא:
  • דלק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully