וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר: לא יהיה מיתון במשק השנה

עמירם ברקת

15.9.2014 / 13:58

האוצר צופה התאוששות ברבעון הרביעי, אך הנתונים עדיין עגומים: צמיחה של 2.4% בלבד צפויה השנה ו-2.8% בשנת 2015. הערכות באוצר: ההאטה זמנית, אפקט "צוק איתן" עומד לחלוף

יעל אנדורן מנכל עמיתים קרנות הפנסיה הותיקות. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
בסך הכול מעריכים באוצר כי ההאטה שהורגשה במשק ברבעון השני הייתה זמנית . יעל אנדורן/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

המשק יצמח השנה ב-2.4% למרות מבצע צוק איתן וב-2.8% בשנת 2015, כך מעריכים היום באגף הכלכלן הראשי באוצר. באוצר צופים כי תוצאות מבצע צוק איתן ובראשן הפגיעה הקשה בתיירות הנכנסת יתבטאו בצמיחה אפסית ברבעון השלישי של השנה, אך ברבעון הרביעי יורגש תיקון בצורת צמיחה חזקה מהתחזיות.

בסך הכול מעריכים באוצר כי ההאטה שהורגשה במשק ברבעון השני הייתה זמנית וכי אפקט צוק איתן עומד לחלוף. לדברי גורם באוצר, "המשק לא רחוק ממימוש פוטנציאל הצמיחה שלו".

ערב מבצע צוק איתן העריך הכלכלן הראשי באוצר יואל נוה את הצמיחה הצפויה של המשק ב-2.9% ל-2014 ו-3% ל-2015. אומדנים אלה הוצגו על-ידי נוה לקבינט החברתי כלכלי ביוני. אמש הציג נוה את התחזיות המעודכנות לצמיחת המשק וכן את תחזית גביית המיסים, במסגרת הצעת תקציב המדינה שהוצגה לראש הממשלה.

תחזית גביית המיסים שהציג נוה ל-2015 היא להכנסות של 256.6 מיליארד שקל, במחירי 2014. מדובר בגידול מינורי של כ-4.7 מיליארד שקל בגביית מיסים לעומת הגבייה השנה שצפויה להסתכם ב-251.9 מיליארד שקל. הגידול הצפוי בגביית המיסים יעמוד לפי התחזית של נוה על 1.8% בלבד, כלומר יהיה נמוך בלמעלה מ-50% מצמיחת המשק. באוצר מסבירים את הפער בכך שגביית המיסים ב-2014 הייתה גבוהה בפועל מהתחזיות בשל הכנסות חד-פעמיות ממספר עסקאות גדולות של מכירת שליטה בחברות מסחריות.

תחזית הצמיחה של האוצר ל-2015 מבוססת במידה רבה על תחזית קרן המטבע העולמית לצמיחת הסחר העולמי באותה שנה בשיעור של 5.2% וצמיחה של 3% במשק האמריקאי. השנה נרשם גידול נמוך מהצפוי בהיקף הסחר העולמי, על-רקע התאוששות חלשה מהצפוי באירופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully