וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביה"ד לעבודה: מותר לעובדי חברת החשמל לשבות

הדי כהן

16.9.2014 / 15:46

עם זאת לא נקבע עדיין באיזו מתכונת, מידות והיקף תהייה ההשבתה. הכרעה בעניין תינתן רק בעוד 3 ימים

תחנת הכוח אורות רבין – חדרה. רויטרס
לפי דוח ההחלטה, הצדדים לא מקיימים מו"מ מ-2 ביולי ובינתיים ממשיכה המדינה לקדם יצרני חשמל פרטיים/רויטרס

שופט בית הדין לעבודה בחיפה הכריז היום (ג') כי לוועד עובדי חברת חשמל יותר לשבות, וזאת לאחר ששמע את עמדת כל הצדדים אתמול בבית הדין בחיפה. היקף השביתה ייקבע רק בעוד שלושה ימים.

בדוח ההחלטה של בית הדין האזורי לעבודה בחיפה, צוין כי בית הדין שמע את כל הצדדים והשתכנע כי ועד עובדי חברת חשמל והמדינה "הגיעו למבוי סתום" ולכן יש לאפשר לעובדים "לעשות שימוש באותו אמצעי אחרון של נשק השביתה".

לפי דוח ההחלטה, הצדדים לא מקיימים מו"מ מ-2 ביולי ובינתיים ממשיכה המדינה לקדם יצרני חשמל פרטיים. המדינה פותחת לתחרות בעיקר את מקטעי הייצור החשמל, אך גם את מקטעי ההולכה וחלוקת החשמל. המדינה מתעלמת לחלוטין מהשלכות פעילויות המשליכות על תנאי עבודתם של עובדי חברת חשמל, נטען בדוח.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן טען אתמול בבית הדין שוועד העובדים והמדינה היו "ממש לפני סגירה, והגיעו להבנות כמעט סופיות", אף שאורי יוגב, מנהל רשות החברות הממשלתיות, שלח בחודש שעבר לניסנקורן מכתב בו מוצעת הצעה שהקיפה כ-30%-40% מההבנות הכמעט-סופיות אליהן הגיעו הצדדים ב-2 ליולי.

כמו כן טען בית הדין כי "טוב יעשו הצדדים אם ישובו אל שולחן המשא ומתן ויקיימו הידברות אמיתית" ובכך משתמע כי מציב בית הדין מעין אולטימטום למדינה לשוב ולהתדיין עם ועד העובדים.

בעוד שלושה ימים ייפגשו הצדדים פעם נוספת, כאשר ועד העובדים נדרש להציג את מתווה השביתה שברצונו לקיים, ועד אז לא יינקטו שום מהלכים מצד ועד העובדים ומצד המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully