וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאולה אבן-סער לא יכולה להנחות תוכניות אקטואליה בערוץ 1. דעה

מתי גולן‏

16.9.2014 / 20:00

‏איילה חסון מונתה למנהלת החדשות בזכות עבודה קשה וכישרון. עכשיו חייבים לתת לה גיבוי מול עובדת שהיא גם אשת שר ובטוחה שמותר לה הכול. נטישת השידור הייתה מעשה אנטי-עיתונאי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מצד אחד גאולה אבן, מהשני איילה חסון/מערכת וואלה!, צילום מסך

איילה חסון מונתה באחרונה למנהלת חטיבת החדשות בערוץ 1, בזכות עבודה קשה וכישרון. חסון הייתה יכולה לעשות לעצמה חיים קלים בתפקיד הנחשק, על-ידי הליכה בתלם ההימנעות מפגיעה בפרות קדושות שסרחו. היא בחרה ללכת בדרך אחרת.

גאולה אבן התחתנה באחרונה עם שר הפנים, גדעון סער, הנושא את עיניו לתפקיד ראש הממשלה. אתמול (ב') הייתה אבן-סער אמורה להגיש את תוכניתה "המוסף" (מיד לאחר שובה מהשתתפות לצד בעלה בכנס מרכז הליכוד באילת). סמוך לשעת השידור היא נטלה את תיקה בהתרסה והלכה הביתה.

מעשה כזה הוא דבר שלא ייעשה בתחום התקשורת. הכלל הקדוש, ולא רק בתקשורת, הוא שהשידור חייב להימשך, ואם יש לך בעיה - נעסוק בזה אחרי השידור.

גאולה אבן, גדעון סער. ברק פכטר
נשואים טריים. אבן עם השר גדעון סער/ברק פכטר

"בעלי הסמכות ברשות השידור לא יעזו להתעמת עם בעלה"

למה נטשה אבן-סער את משמרתה? אומרים שכעסה על ששעת שידור התוכנית שונתה משמונה וחצי לשבע בערב; ושכעסה גם על ההוראה של המנהלת חסון שתימנע מלראיין אנשי ליכוד, מפלגתו של בעלה.

אני מבקש להוסיף סיבה נוספת, עיקרית לדעתי: אם גאולה הייתה עדיין רק אבן, ללא הסער, ייתכן שלא הייתה מעזה לעשות זאת. אבל מרגע שנעשתה גם סער, היא מרשה לעצמה מה שעובדים מן השורה לא מעלים על דעתם. כי באופן רגיל התגובה למעשה כה אנטי-עיתונאי הוא פיטורים. אבל אבן-סער יודעת ככל הנראה שבעלי הסמכות ברשות השידור לא יעזו להתעמת עם בעלה. היא מוגנת. כמעט לא משנה מה תעשה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

בעיה בהחלט אינה רק לראיין את השר והבעל סער. יש דרכים אחרות לעבוד בשבילו. לדוגמה: אבן-סער אמנם נמנעה מלראיין את בעלה בתקופת נישואיה (היא כן ריאיינה אותו בתקופת החיזור שנשמרה בסוד) - אבל היא לא נמנעה, למשל, לראיין בתקופת נישואיה (כמה פעמים) את סגניתו במשרד הפנים, ח"כ פאינה קירשנבאום, שהפליגה כמובן בשבחיו של סער - לשביעות-רצונה של המראיינת, הגברת (אבן) סער.

אם לאף אחד אין את האומץ לפטר את גאולה (בגלל נטישתה), אז לפחות יש להעבירה לתוכנית שאינה אקטואליה. כל דרך אחרת מבזה את רשות השידור ומהווה אנטי-תזה ליומרה לשנות את דרכיה. מינוי חסון, העיתונאית המקצועית, למנהלת החדשות, היה צעד בכיוון הנכון, אבל רק בתנאי שיינתן גיבוי למהלכיה.


דבר האתיקה: "א. לא יעמידו עצמם עיתון ועיתונאי במצב בו קיים חשש לניגוד עניינים בין חובותיהם כעיתון וכעיתונאי לבין כל אינטרס אחר". האם הנהלת רשות השידור מבינה את משמעות הסעיף לגבי גאולה אבן-סער?

איפה העיתונאים? האם גם העיתונאים פוחדים מסער? הרי הם יודעים שיש כאן ניגוד אינטרסים בוטה. האם נשמע בעניין זה רק מעיתונאי החצר של סער?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully