וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בבדיקה: האם גט טקסי פעלה לחסום את אובר?

רועי גולדנברג

17.9.2014 / 13:32

הרשות להגבלים עסקיים פנתה באחרונה הן לגט טקסי והן לאובר לקבלת מסמכים כדי לבדוק טענות לפיהן גט טקסי פעלה כדי לחסום את כניסתה של אובר לישראל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בין אם גט טקסי פעלה כראוי או לא, טענות על חסימת כניסה מתחרה לשוק מקומי הן טענות חריפות/מערכת וואלה!, צילום מסך

התחרות על הנוסעים הישראלים היא נדבך אחד בהתקוטטות הכה פומבית בין החברות גט טקסי הישראלית ואובר האמריקאית אך האוצר האמיתי בקרב בין שתי החברות הוא בסופו של דבר הנהגים.

אובר, השחקנית המובילה בעולם באפליקציית מוניות, נכנסה לאחרונה לישראל ויודעת היטב שכדי להצליח היא חייבת לגייס כמה שיותר נהגים וכמה שיותר מהר. כשהמתחרה הגדולה גט טקסי כבר עברה מזמן את רף ה-3,000 נהגים, כל עוד אובר לא תצליח למשוך מספיק נהגים, הזמינות של השירות עבור הנוסעים תהיה נמוכה ותפגע ביכולת של האפליקציה להגיע להמונים. הקרב הצמוד על הנהגים מגיע עכשיו עד לרשות להגבלים עסקיים בראשותו של דיוויד גילה.

ל"גלובס" נודע כי הרשות פנתה באחרונה הן לגט טקסי והן לאובר לקבלת מסמכים כדי לבדוק טענות לפיהן גט טקסי פעלה כדי לחסום את כניסתה של אובר לישראל. טענות אלה מסתמכות על ההתנהלות של גט טקסי בכל הקשור להגעתה של המתחרה לשוק המקומי. עוד לפני שהשיקה את השירות בישראל, אנשי הסניף המקומי של אובר טענו כי בדומה להתנהלות החברה בחו"ל, הם מאפשרים לנהגיה להמשיך ולעבוד גם בתחנות מוניות אחרות - פיזיות ווירטואליות כמו זו של גט טקסי. גם בגט טקסי החליטו באופן מפתיע על פתיחות ואפשרו, נכון לתחילת יולי, לנהגיה לעבוד במקביל גם עם אובר. אך חודש וחצי לאחר מכן, מנהלי גט טקסי חזרו בהם ודרשו בלעדיות מהנהגים - או אנחנו או הם. החברה הוציאה מכתב לנהגיה לפיו היא החליטה לחזור בה והאשימה את אובר בניסיון "לגנוב" נהגים.

לטענת גט טקסי, אנשי אובר ישראל הזמינו מאות מוניות של גט טקסי ובמהלך הנסיעות עימם ניסו לשכנע את הנהגים לעבוד ולעבוד בשורות אובר. מדובר על דפוס התנהלות דומה לזה שאובר נקטה בתחילת השנה בסניף הבית שלה בניו יורק מול הפעילות המקומית של גט טקסי תחת השם Gett.

מקורבים לרשות ההגבלים מציינים כי הטענות נגד גט טקסי מסתמכות על פעולתה ביום ההשקה של אובר בישראל, לפיו הם החליטו לחסום מנהגי גט טקסי שהחלו לעבוד באובר מלהמשיך ולפעול בשורות החברה הישראלית. זאת, על-ידי כך שהזמינו עשרות נסיעות מאובר ומשזיהו שחלק מהנהגים נמנים על נהגי גט טקסי, הם השביתו להם את מכשיר הטאבלט המיוחד של גט טקסי שבמונית שלהם וזימנו אותם לשיחות הבהרה במשרדי החברה.

בין אם גט טקסי פעלה כראוי או לא, טענות על חסימת כניסה מתחרה לשוק מקומי הן טענות חריפות ומספיק להסתכל על המקרה של חברת השוקולד קדבורי שניסתה ב-2003 להיכנס לשוק הישראלי אך המתחרה המקומית עלית ניסתה בכל כוחה לחסום את כניסתה.

ברשות אישרו שהם עורכים בדיקה מקדמית. מגט טקסי ומאובר ישראל לא נמסרה עד כה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully