וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמי לוי הוריד מהמדפים מארזי שישיית קוקה-קולה

אילנית חיות

17.9.2014 / 18:28

ההחלטה באה עקב הורדת המחיר החדה של המוצר ברשתות מתחרות והסירוב של קוקה-קולה לממן את המבצע ברשת רמי לוי. מנהלים ברשתות על התחרות בשוק: "הלקוחות השנה מאוד חכמים ומבוקרים. הם לא מתפתים"

ראש השנה בפתח והלחץ בקרב רשתות השיווק הולך ועולה. ל"גלובס" נודע כי רמי לוי, בעל רשת רמי לוי שיווק השקמה, הוריד מהמדפים את כל מארזי השישיות של המותג קוקה-קולה.

ההחלטה להוריד את שישיות קוקה-קולה מהמדפים באה בעקבות הורדת המחיר החדה של אותו המוצר בתת-רשת הדיסקאונט של מגה, YOU. תת-הרשת מציעה שישיית קוקה-קולה לחברי מועדון הלקוחות YOU ב-19.90 שקל (בקנייה מעל 200 שקל).

גם בשופרסל הציעו את המוצר בשבוע שעבר במחיר של כ-26 שקל, אם כי המחיר היום (ד') עומד על 34.90 שקל. ביינות ביתן מוצע המוצר ב-29 שקל (עם מגבלות).

אתמול (ג') בבוקר עמד מחיר שישיית קוקה-קולה ברשת רמי לוי על 33.80 שקל - מחיר הגבוה ב-70% מהמחיר ברשת YOU.

סמנכ"ל הסחר ברשת רמי לוי, יוסי סבתו, פנה לחברה המרכזית למשקאות (קוקה-קולה ישראל) בבקשה שתממן את המבצע ללקוחות, אך זו סירבה.

רשת רמי לוי, שחרתה על דגלה להיות הרשת הזולה ביותר בכל אזור, לא יכולה הייתה להרשות לעצמה להמשיך למכור במחיר הגבוה, ומאידך לא רצתה להפסיד סכומים גדולים על המותג, ולכן הורה סבתו להוריד את כל מארזי המותג מהמדפים. במקביל ממשיכה הרשת למכור בקבוקים בודדים של קוקה-קולה במחיר של 5.7 שקלים.

נקודת שבר ביחסים

מארזי השישיות הם מוצר מוביל בקניות לחגים, כיוון שמעבר לנוחות, הם מגלמים לרוב הנחת כמות.

בימים האחרונים נתקלו העובדים ברשת רמי לוי בפניות רבות של לקוחות שחיפשו את המוצר. בכל המקרים שהגיעו לידי "גלובס" נמסר ללקוחות כי ניתן לרכוש בקבוקים בודדים במחיר של 5.7 שקלים ליחידה, ולא נמסר כי הרשת החליטה מיוזמתה להוציא את המוצר מהמדפים.

במקביל מוכרת רשת רמי לוי שישיית פפסי מקס של 1.5 ליטר ב-26.20 שקל - מחיר של 4.4 שקלים לבקבוק.

לאורך השנים נרקמו יחסים טובים בין קוקה-קולה ישראל לרשת רמי לוי שיווק השקמה, שהקפידה לשתף איתו פעולה גם בכל הקשור למוצרי טרה הנמצאת בבעלותה. הפעם, כך נראה, הגיעו יחסים אלה לנקודת שבר.

מבצעים עמוקים לחגים

כבר תקופה ארוכה מדברים על התגברות התחרות בין רשתות השיווק, אך למרות זאת נראה כי בחג הנוכחי נרשמה נקודת רתיחה חדשה. בניסיון להצטייר כרשת הזולה ביותר, יצאו כל הרשתות עם מגוון מבצעים לחג שבהם נמכרים מוצרים במחירים הנמוכים בעשרות אחוזים ממחירם הרגיל.

כך למשל, רשת YOU של מגה מציעה שורה ארוכה של מוצרים במחירים נמוכים. מרכך כביסה מרוכז סוד נמכר ב-8 שקלים, חבילת תה ויסוצקי ירוק (100 יחידות) ב-10 שקלים, נוזל כלים פיירי ב-5 שקלים, שמפו הוואי ב-5 שקלים ועוד.

רמי לוי מצא את עצמו נדרש להגיב לכל הרשתות בכל אזור, וכך בפועל הוריד מחירים של עשרות רבות של מוצרים. בזמן שבמגה מכרו ק"ג מרק עוף אסם ב-8 שקלים, רמי לוי הוריד את המחיר ל-6.9 שקלים. מחירו של שמן קנולה ירד ל-4.90 שקלים לעומת מחיר רגיל של 8 שקלים, ויטמינצ'יק נמכר ב-7.9 שקלים לעומת 11-12 שקל, ק"ג אורז יסמין סוגת ב-4.90 שקלים במקום 10 שקלים, אורז פרסי סוגת ב-5.90 שקלים, יין סלקט כרמל ב-14.90 שקל במקום 22 שקל, וטחינה בארכה ב-9.90 שקלים במקום ב-18 שקל.

וזה לא הכול. ברשת הוזילו שורה ארוכה של מוצרים נוספים עם התניית קנייה של 100 שקל. כך, פרגיות נמכרות ב-39.90 שקל לק"ג, עוף שלם ב-10 שקלים, חזה עוף ב- 17.90 שקל וכרעיים ב-14.90 שקל.

במוצרי דלידג נמכר מרלוזה קפוא ב-13.80 שקל במקום 21 שקל, פילה סול ב-12.90 שקל במקום 37 שקל ועוד. גם הרימונים והדבש נמכרים במחירים נמוכים - כפי שמציעות רשתות נוספות.

לדברי מנהלים ברשתות השיווק, "יש מלחמה גדולה בין הרשתות. הלקוחות חכמים מאוד השנה ומאוד מבוקרים. הם לא מתפתים. אם לא קונים היום, לא נורא, הם בטוחים שאפשר יהיה לקנות מחר. כל הרשתות מחכות שיסיימו לפרסם את כל הסקרים, ואז הן יעלו את המחירים. זה כבר סיפור שנמשך 3 שבועות, וזה יוצר לחץ גדול על הרשתות".
מהחברה המרכזית למשקאות קלים נמסר בתגובה: "החברה המרכזית ממשיכה לשרת את רשת רמי לוי כמו את שאר לקוחותיה".

מרמי לוי נמסר: "לא רבנו עם הספק, ואנחנו עובדים איתו כרגיל".

רגעי שפל חדשים

כפי שנחשף ב"גלובס", התחרות בין רשתות השיווק רשמה השנה רגעי שפל חדשים. תוכנה של התכתבות ברשת המסרים המיידים, וואטסאפ, שעברה בימים האחרונים בין עובדים ומנהלים ברשת אושר עד, מכפישה את רשת רמי לוי שיווק השקמה ואף מאשימה כי "רמי לוי לבד מחזיק שני כפרים של מחבלים עם עבר פלילי ולאומני, שחלקם בני דודים של רוצחי הנערים מחברון ועוד מחבלים לרוב".

תחת הכותרת "מה להפיץ ולהעביר בקבוצות. מחירים זולים, מישהו אמר?; בגלל סקרים הורדת מחירים לחגים?!", כוללת הקבוצה רשימת מסרים שעיקרם השוואה בין רשת רמי לוי לאושר עד.

"אז הנה התשובות", נכתב, "לרמי לוי חורה מאוד שיש רשת גדולה וחדשה כבר כמה שנים בשוק - אושר עד - רשת חרדית מצליחה מאוד, שמעסיקה אך ורק יהודים ובעדיפות ראשונה אברכים וחרדים שומרי תורה ומצוות. רשת אושר עד אינה מעסיקה ערבים ולא מקבלת אותם לעבודה (...), וחורה לו מאוד על כך שרשת אושר עד מצליחה, והוא שם לעצמו למטרה להפיל אותה ולגמור אותה אפילו בלי להרוויח. העיקר שזה יגרום לאושר עד הפסדים ונזקים ולסגירת החנויות שלהם".

בעלי רשת אושר עד מסרו ל"גלובס" כי שרשרת ההודעות בקבוצה לא נכתבה על-ידי הנהלת הרשת, והיא אינה על דעתה. לדברי אריה בוים, אחד מהבעלים, המסר ב- וואטסאפ נשלח גם אליו על-ידי אחד ממנהלי הרשת, יום לפני פניית "גלובס".

"זה הגיע אליי בתוספת הערה של אחד המנהלים שצריך לברר מי עשה את השטות הזאת. אנחנו מעסיקים למעלה מ-1,000 עובדים. אני לא פוסל שאחד העובדים כתב את זה. כשעובד מקבל כזאת הודעה לידיים, הוא לא בהכרח מבין שזה לא מלמעלה (מההנהלה, א"ח). ברור שנטפל בעניין הזה. אני רק תוהה עד כמה אני יכול לשלוט. נניח שאיתרתי את הטמבל שעשה את זה, אז מה אני עושה? צועק עליו 'אתה דביל ואל תנהל לי את העסק'. אני אפילו לא בטוח שאני יכול לפטר אותו, אבל ברור שהדברים צריכים להיות מטופלים, ושזו לא הרוח והאווירה ברשת", הוא אומר.

  • עוד באותו נושא:
  • רמי לוי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully