וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע מקוצר בבורסה בת"א; כיל תחל להיסחר בוול סטריט

עדי בן ישראל

20.9.2014 / 15:10

במוקד המסחר בתחילת השבוע: ההסכמות אליהן הגיעו לפיד ונתניהו בנוגע לתקציב 2015. נתוני תעסוקה לחודש אוגוסט יפורסמו ביום שני

הבורסה בת"א תפתח את שבוע המסחר במקוצר על רקע המשך הראלי בוול סטריט ולאור ההבנות אליהן הגיעו שר האוצר יאיר לפיד ורה"מ נתניהו בנוגע לתקציב 2015. אשרור דירוג האשראי של ישראל על-ידי סוכנות S&P ישפיע גם כן, וכך גם המשך התחזקות הדולר מול השקל.

לפיד ונתניהו ייפגשו ביום ראשון לדון סופית בהסכמות שהושגו על תקציב 2015, הכוללות הישגים ללפיד. חוק מע"מ 0% יעבור, לא יהיו העלאות מסים או קיצוצים בתקציב וכמו כן התוספת לתקציב הביטחון תעמוד על 6 מיליארד שקל ולא 11 מיליארד שקל כפי שדרשו נתניהו ומע' הביטחון.
עוד קודם לפרסום על ההבנות שהושגו, סוכנות S&P אשררה בסוף השבוע את דירוג האשראי של ישראל, בעדכון ראשון אחרי מבצע "צוק איתן". הדירוג נותר על +A עם תחזית יציבה. הכלכלנים הדגישו כי המבצע הצבאי בעזה לא ישפיע באופן מהותי על ישראל מבחינה פיסקלית.

3 ימי מסחר יתקיימו השבוע בגלל ראש השנה. בשלושת הימים הקרובים יפורסמו נתוני מקרו כגון הייצור התעשייתי לחודש יולי (יפורסמו ביום ראשון) ונתוני תעסוקה לחודש אוגוסט (ביום שני). מי שעשוי לתת דחיפה נוספת לשוק בימים אלה הוא הדולר שממשיך להתחזק וטיפס ביום שישי אל מעל ל-3.65 שקלים.

בשווקים הגלובלים נמשך הראלי בסוף השבוע לאחר שהוסר חוסר הוודאות בנוגע לסקוטלנד, שם הוכרע במשאל עם כי סקוטלנד לא תיפרד מבריטניה. מדד S&P 500 ננעל בשיא ביום חמישי והשלים רצף של 3 ימי עליות, אולם ביום שישי התממש מעט.

השבוע: כיל תחל להיסחר בוול סטריט

מניית כיל תבלוט השבוע על רקע ההנפקה בוול סטריט, שם היא תחל להיסחר ביום רביעי תחת הסימול "ICL". החברה לישראל תמכור 5% ממניות כיל שברשותה תמורת 460 מיליון דולר ותרד להחזקה של 47% בכיל.

חברה ישראלית גדולה נוספת עם הפנים לחו"ל היא כידוע קבוצת דלק שמתכננת רישום כפול בבורסת לונדון. המהלך יתבשל בשבועות הקרובים ובינתיים בסוף השבוע הודיעה הקבוצה על צירופו של בעל השליטה יצחק תשובה לדירקטוריון.

בסקטור הטכנולוגיה תמשיך מניית גילת לבלוט על רקע ההשקעה של קרן פימי בהיקף של 25 מיליון דולר, שהופכת אותה לבעלת השליטה בחברת הלוויינים.

  • עוד באותו נושא:
  • בורסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully