וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבינט הדיור אישר את פיתוח מתחם שער ירושלים

22.9.2014 / 16:07

המתחם, בשטח כולל של 751 אלף מטר מרובע, יכלול שטחי מסחר, מלונות וכ-50,000 מקומות עבודה חדשים. ברקת: "יום חג לירושלים

הדמיה של שער ירושלים מכיוון הגשר. ספטמבר 2014. עיריית ירושלים,
2,000 חדרי מלון. הדמיה של שער ירושלים/עיריית ירושלים

קבינט הדיור חתם לפני זמן קצר על הסכם פיתוח רובע הכניסה לירושלים בישיבת קבינט הדיור הידוע בשם "שער ירושלים". מדובר במתחם ענק בשטח כולל של 751 אלף מטר מרובע, בהם שטח מסחר ומלונאות ו-50,000 מקומות עבודה חדשים. מדובר בשטח המסחר הגדול במדינה. בטקס החתימה נכחו בין היתר שר האוצר יאיר לפיד, שר הבינוי והשיכון אורי אריאל, שר התחבורה ישראל כץ, ראש עיריית ירושלים ניר ברקת ומנהל רשות מקרקעי ישראל בנצי ליברמן. .

לפיד אמר במעמד החתימה כי "עיריית ירושלים תקבל רובע עיסקי וחזית שתשקף את העיר כבירת ישראל. הפרויקט מאפשר קידום של תכניות מגורים בתוך העיר וההנחה היא שמי שיגיע לעבוד במתחם העסקים יגור בעיר או בסביבתה". כץ אמר כי "אנו נמצאים פה ברגע מיוחד. 751 אלף מטר מרובע זה הרבה יותר ממתחמי קניון עזריאלי והקריה ואני לא יודע אם יש מתחם מסחרי גדול יותר בארץ". כץ הוסיף כי הוא משוכנע "שמה שאנו עושים כאן הוא חיזוק נוסף של בירת ישראל המאוחדת ולעשות את זה לא רק במילים אלא גם במעשים. יהיה שם חניון ענק תת קרקעי ואני גם בונים כאן מוקד תחבורתי ציבורי ולכלי רכב. זה ישים את ירושלים בהפרש גדול מול כל המטרופולינים שקיימים בישראל".

ניר ברקת אמר כי מדובר ביום חג לירושלים. "זה בשורה ועוד חלום שנכנס להליך של מימוש. קו הרקיע בכניסה לעיר משתנה. אנו מדברים על מרכז תעסוקה עם יכולת של 50,000 מועסקים, 2,000 חדרי מלון, 1,300 חנויות רק במתחם התת קרקעי, 14 מגדלים שחלקם הם בני 35 קומות וזה רק חלק מהמתחם. היום הארנונה העסקית שאנו גובים היא 550 מיליון שקלים בשנה ורק המתחם הזה צפוי להכניס מעל ל-300 מיליון שקלים בשנה לקופת העיר".

חתימה על הסכם הכניסה לירושלים במעמד שר האוצר יאיר לפיד, שר התחבורה ישראל כץ, שר השיכון אורי אריאל וראש העיר ניר ברקת. עיריית ירושלים,
כץ, ליברמן,אריאל, לפיד וברקת בטקס החתימה/עיריית ירושלים

בנוסף אישר היום קבינט הדיור שיווק של עשרות אלפי יחידות דיור ברחבי הארץ. באשקלון אושרו 9,000 יחידות דיור, בגן יבנה אושרו 1,400 יחידות דיור, בהרצליה 3,900 יחידות דיור, בירושלים 3,500 יחידות דיור, בקריית אונו 10,000 יחידות דיור וברמת גן 2,100 יחידות דיור.

כמו כן, אישר קבינט הדיור את הקמתה של הרשות להתחדשות עירונית זאת על מנת לתמוך בפעילות להתחדשות עירונית, להגדיל את היקף וקצב הפרויקטים המגיעים לכדי מימוש ולהאיץ תהליכים שיעודדו את פעילות ההתחדשות העירונית, ובהמשך לפעילות הממשלה בנושא הגדלת היצע הדיור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully