וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תחפשו עבודה גם בתקופת החגים

שירות התעסוקה

28.9.2014 / 8:40

החגים אינם תירוץ לעצור את תהליך חיפוש העבודה אבל איך עושים את זה? הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לעשות את זה.

חיפוש מודעות. ShutterStock
לא לדחות לאחרי החגים/ShutterStock

אז תגידו, מהן התכניות שלכם לחג? מתכננים לטייל? ביקורים אצל ההורים ובני המשפחה? ואולי סתם חולמים על בטן-גב נחמד בחוף הים?

באמת שכל התכניות הללו נשמעות מצוין, אבל השאלה שלנו היא: רגע, אז מה לגבי חיפוש העבודה?

בדיוק כמו בדיאטה- חג זה לא תירוץ. לא, ממש לא- זה שאנחנו תכף נכנסים לחודש של חגים איננו סיבה מספיק טובה לצאת לגמרי מהשגרה של חיפוש העבודה (או של הדיאטה, או של כל נושא אחר שחשוב לכם ביום-יום) ולדחות אותו ל"אחרי החגים".

ולמה חג זה לא תירוץ?

אנחנו לא רוצים להישמע כמו הורים מודאגים שלא מפסיקים לעקוב אחר בנם התלמיד ולבדוק "הכנת כבר את כל השיעורים?", "התכוננת כבר למבחן?!", כי זה בטוח לא יעזור לנו ולכן, נענה על השאלה הזו בפשטות:

לחפש עבודה גם ככה לוקח זמן, משמע, כל הפסקה בחיפוש מאריך אותו עוד יותר.

דמיינו לעצמכם שהיה לכם עסק עצמאי. האם הייתם סוגרים אותו לחודש בגלל החגים? (כנראה שלא). בחיפוש עבודה- העסק שלכם הוא אתם עצמכם… והעסק הזה מחפש עכשיו לקוחות!

האם גם המעסיקים מפסיקים לפרסם מודעות דרושים בחגים? אם תגלו שהתשובה היא שלא, אין שום סיבה לקחת חופש מחיפוש העבודה (אתם לא צריכים לבדוק, רובם אכן ממשיכים לפרסם משרות).

האם רבים ממחפשי העבודה האחרים מנצלים את חופשות החגים כדי לנוח, לטייל ולבלות? כן, ברור… אם ככה, למה שאתם לא תהיו קצת שונים? הרי זוהי בדיוק ההזדמנות שלכם להיות בין המעטים שכן ממשיכים לחפש עבודה (למרות החופשים והחגים), שממשיכים לשלוח קורות חיים ו...אלה שיש להם יותר סיכוי שישימו לב לקורות החיים שלהם פשוט בגלל שבחגים יש הרבה פחות תחרות על כל משרה!

השתכנעתם שכדאי להמשיך לחפש עבודה גם בחגים וביניהם? יופי, הנה לכם 5 טיפים חשובים:

1. נצלו את המפגשים המשפחתיים והחברתיים המרובים בתקופה הזו לנטוורקינג: הנה לכם הזדמנות טובה לספר לכל מי שאתם רק יכולים, שאתם מחפשים עבודה. נסו לברר מי מכיר את מי, למי יש שכן שעובד בחברה שמעניינת אתכם, מי יכול לתת לכם עצה טובה ובכלל… כל המפגשים החברתיים עשויים לפתוח לכם כיוונים חדשים ואולי אפילו גם מפתיעים.

2. שנה חדשה היא הזדמנות מצוינת לסיכום השנה החולפת, למחשבה ולמידת לקחים, לבחינה מחודשת, לקבלת החלטות חדשות. נצלו את החופש והזמן הפנוי לקביעת יעדים ומטרות ולבניית תכנית של צעדים להשגתם.

3. זה הזמן להשתדרג- לפעמים מרוב לחץ של זמן, אנחנו פשוט זורמים עם הזרם ואין לנו שניה פנויה מיותרת. אם זהו המצב- למה שלא תנצלו את ההפוגה במירוץ להשתדרגות? בחנו כיצד אתם יכולים לשדרג את קורות החיים שלכם, כיצד אתם יכולים להתכונן טוב יותר לראיונות עבודה, קראו מאמרים וחומר מקצועי, התייעצו עם חברים, התאמנו!

4. נצלו את החג כדי לחדש קשרים מקצועיים. מה דעתכם לשלוח ברכת חג שמח ושנה טובה לאנשים שמזמן הקשר איתם התמוסס? אולי גם למנהלים קודמים, שתצטרכו לתת בהמשך כממליצים? הנה סיבה טובה ליזום פניה ולחדש קשרים ישנים. ערכו רשימה מסודרת, צרו או כתבו גלוית ברכה נחמדה ו...שלחו!

5. אל תשכחו לאזן- זה שאתם מחפשים עבודה, לא אומר שאתם בעונש. דאגו לאזן את הימים, כך שבמקביל לחיפוש יישאר לכם גם זמן לבילויים.

מתוך הבלוג של שירות התעסוקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully