וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספטמבר בסלולר: איזו חברה מבריחה לקוחות?

גד פרץ

1.10.2014 / 17:01

הוט מובייל מגייסת יותר לקוחות מגולן טלקום אך ננטשת הרבה יותר. בקרב חברות הסלולר הוותיקות: פרטנר הכי ננטשת

הוט מובייל גייסה בספטמבר יותר מנויים מאשר גולן טלקום, ואולם היקף הנטישות העצום מהחברה מאפשר לגולן לרשום גיוס נטו של פי 4 לקוחות מאשר הוט מובייל. תופעת הנטישה הגדולה בהוט מובייל מסתמנת כבעיה החמורה ביותר שלה, ויותר מכל מעידה על קושי שלא מצליחים למצוא לו מענה.
בחודש שחלף, כמו ברוב החודשים האחרונים, גולן טלקום המשיכה להוות את חוד החנית של התחרות בשוק הסלולר.

המבצע שהשיקה לפני כמה שבועות, ולפיו תמורת 99 שקל לחודש ניתן לשוחח מחו"ל בתנאים מועדפים, לא גרם לה לעקוף את הוט מובייל במספר המצטרפים החדשים, שכן האחרונה גייסה כ-2,000 מנויים יותר מגולן, אבל יהיה סביר להניח שלגולן זה עזר לשמר לקוחות ולהקטין נטישה.

שימו לב לנתונים בטבלה המצורפת, שמהם ניתן ללמוד עד כמה חמורה בעיית הנטישה בהוט בהשוואה לגולן גם בחודש שעבר, כמו גם בחודשים קודמים.

נזכיר שוב כי הנטישה של הוט מתרחשת מכלל המנויים של החברה שכוללים גם את מנויי מירס, אבל מכיוון שמירס הוא לרוב מכשיר עבודה ייעודי, יש להניח כי מרבית הנטישה באה מכיוון הוט מובייל.

בקרב החברות הוותיקות, ניכר כי פלאפון מצליחה להקטין את הנטישה שלה בעיקר באמצעות מבצעים אגרסיביים דרך משווקים מתחת לקו, כך שהיא מצליחה לפצות על היקף הנטישה ולצמצם אותה למינוס 1,800 לקוחות, בה בעת שבסלקום ובפרטנר היקף הנטישה נטו גדול הרבה יותר.

פרטנר רשמה את הנטישה הגדולה ביותר בספטמבר, עם מינוס 8,000 לקוחות, בעוד שסלקום ננטשה ב-7,000 לקוחות. פרטנר גם גייסה החודש פחות מנויים משתי מתחרותיה. לטענת פרטנר, מדובר במנויי פריפייד שהתניידו ממנה באופן פיקטיבי.

בקרב המפעילים הווירטואליים לא ניכר בחודש שחלף שום שינוי, ונדמה כי השפעתם על הנעשה בשוק הולכת וקטנה, והם כבר לא מייצרים מנופים על המפעילים החדשים או הוותיקים כאחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully