וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצעד התירוצים של האוצר לתקציב 2015

שי ניב

2.10.2014 / 18:26

זה לא קיצוץ זה התאמות, תקופת אבטלה היא "חופשה בתשלום" וביטול המענקים לחיילים משוחררים יביא דווקא להעלאת שכרם. ההסברים עלינו

"אזרחי ישראל היקרים, הבטחנו לכם שלא נעלה מסים, הבטחנו תקציב של בשורות, אבל מה לעשות ששוב הצרכים והצידוקים הביטחוניים גברו על האחרים, מה גם שלא הצלחנו או לא רצינו להבין באמת 'איפה הכסף'. לכן אין לנו ברירה אלא לקצץ 3.7 מיליארד שקל בהוצאות הממשלה ולהגדיל את הכנסות המדינה ב-3.3 מיליארד שקל נוספים. חלק מהכסף, אזרחים יקרים, יגיע ממש מהכיס שלכם. אין טעם להשתמש במילים מכובסות, זו העלאת מסים לכל דבר ובעצם גרוע יותר, כי חלק מהקיצוצים נעשים במקומות שפוגעים יותר בחלשים ביותר. אנחנו נאלצים לקצץ בצהרונים, להקשיח את הזכאות לדמי אבטלה, לבטל מענקים לחיילים משוחררים, להקפיא בנייה של כיתות לימוד למרות הצפיפות הנוראית ולהכניס עוד כמה שקלים מהדרכון החדש שננפיק לריקי כהן מחדרה, אם יום אחד היא תצליח להתארגן על כרטיס טיסה לאירופה".

עם המילים הדמיוניות האלה אפשר היה לעטוף ולחתום את חוק ההסדרים לשנת 2015, בתוספת כמה טבלאות נדרשות. במקום זה, קיבלנו גם הפעם, מסמך בן 100 עמודים מלאי הסברים מתפתלים שלרגעים מסוימים מספקים אפילו אתנחתא קומית. ביטול מענקים בגין עבודה מועדפת לחיילים משוחררים? זה רק לטובתם, המענקים מעודדים את המעסיקים לשלם פחות. קיצוץ 225 מיליון שקל מהסבסוד לצהרונים של מעוטי יכולת? זה לא קיצוץ זו "התאמה", והיא "תאפשר גביית השתתפות הורים" בסך 60 שקל בחודש.

דחיית יישום החוק שמחייב את המדינה להעביר תשלומים ומענקים לרשויות המקומיות במועדים קבועים? זה לטובת הרשויות והתושבים, כי "הגמישות" הנוכחית בהעברת התקציב מאפשרת לרשויות עם עיקולים לפעול להסרת העיקול לפני העברת הכסף. מבלבל? בצדק. הקפאת חוק יום לימודים ארוך? גם ככה יש סבסוד לחלק מהצהרונים (רק שבסעיף קודם קיצצנו גם בזה).

ככה ממשיכים להם פקידי האוצר להסביר ולנמק עד שכל גזירה נראית לרגע כמו זכייה בלוטו. הקשחת הזכאות לקבלת דמי אבטלה? גם היא טובה לעובדים, כי לפי דברי ההסבר בחוק ההסדרים, דמי האבטלה מהווים "חופשה בתשלום" (ציטוט מדויק) שעשויה לעודד עובדים צעירים לעזוב את עבודתם באופן יזום. כלומר קיצוץ של 75 מיליון שקל מתקציב המוסד לביטוח לאומי זו הטובה הכי גדולה שהמדינה עשתה לכם בשנים האחרונות. הנה כמה מהשינויים והקיצוצים המתוכננים בחוק ההסדרים, או כמו שבמשרד האוצר קוראים לזה: "התאמות בתקציב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully