וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו בתמונה: כמה יעלה לכם סל קניות בברלין?

עדי בן ישראל

5.10.2014 / 11:06

מעדן דמוי מילקי ב-80 אגורות. ליטר מיץ תפוזים סחוט טרי ב-1.5 אירו. חצי קילו שניצלים - 2.79 אירו. צפו בחשבונית ובמחירים של הישראלים שהיגרו

מחירים בברלין. יח"צ, גלובס
מחירים בברלין/גלובס, יח"צ

ישראלים שהיגרו לברלין העלו בפייסבוק אתגר לאלה שנשארו בארץ: הם פרסמו חשבונית מקניות שערכו בסופר שכונתי וקוראים לישראלים למצוא את המוצרים הללו במחירים כה זולים כמו בברלין.

החשבונית (תמונה מצורפת בתחתית הכתבה) הועלתה בדף הפייסבוק "עולים לברלין". כותבי הסטטור מציינים כי את הקניות הם ערכות ב"מכולת השכונתית שלנו בשכונת מיטה בברלין", וש"לא מדובר באיזה סופר עם דיסקאונטים והנחות מטורפות, אלא כנראה למקום שתלכו אליו כשיהיו חסרים לכם כמה מצרכים במהלך השבוע".

הם מפרטים את רשימת המוצרים עם מחיר ליד כל מוצר:

■ מיץ תפוזים סחוט ליטר אחד. 1.5

■ מיץ תפוזים סחוט ליטר אחד. 1.5

■ גבינת אמנטל תוצרת צרפת 1.09

■ חבילת שניצלים 500 גרם 2.79

■ דמוי מילקי 0.19

■ דמוי מילקי 0.19

■ דמוי מילקי 0.19

■ לחמניה קטנה טרייה 0.13

■ לחמניה קטנה טרייה 0.13

■ לחם פרוס מלא 1.39

■ ביצים אורגניות 1.39

■ פסטה רביולי 1.19

■ פסטה רביולי 1.19

■ חלב 1.15

■ רוטב בולונז 0.79

סה?כ 16.08 אירו = 75 שקל

מכאן מציבים המהגרים לברלין "אתגר" לעמיתיהם בישראל: "מציעים למישהו לקנות את אותו סל איפה שרק תבחרו בישראל. מבחינתו חפשו את הסניף הכי זול בארץ של רמי לוי ותראו בעצמכם כמה יצא. אני זוכר מהקיץ שעבר שקניתי מיץ תפוזים סחוט של פריגת 2 ליטר ב-29 שקל. עוד זכרונות קשים זה חבילת שניצלים של 'עוף טוב' שבלי להתבייש בכלל עולים 45-50 שקל. אנחנו משערים שסל פשוט כזה חוצה בכיף ובלי למצמץ את רף ה-200 שקל בישראל.

"ועוד משהו, אחד הדברים שאנחנו הכי מתגעגעים אליהם בישראל הוא מילקי. שימו לב לתמונה של המחיר של המילקי גרסת ברלין (שבגרמניה הוא גם גדול יותר) רק 0.19 יורו. 80 אגורות ישראליות. מילקי בישראל ברמי לוי במבצע סוף עונה עולה קצת מעל 3 שקלים ליחידה. הרגע ששבר אותי בישראל לא קרה בעיצומם של מילואים, התקפת רקטות, או מכתב מאיים מהמשכנתא שלמזלי לא לקחתי. הוא קרה ברגע פשוט לכאורה, כשקלטתי בסופר שאני מתלבט אם לקנות רביעיית מילקי לילדים, או שאולי היום נוותר. כאן, אני לעולם לא מתלבט על אוכל בסופר. בחיים לא".

בשנה האחרונה גברו הקריאות ברשתות החברתיות להגר מישראל בשל יוקר המחיה - בעיקר לברלין. איתן סלוניקי, שהתראיין למגזין G לפני חודש, אפילו הקים אתר מיוחד שמסביר לישראלים כיצד לעשות זאת. כותבי הסטטוס בפייסבוק קוראים גם עכשיו לישראלים להגר: "להישאר בארץ זה לחסוך מעצמכם ומהילדים שלכם מזון, חינוך ודיור. למרות שהיינו רוצים לחיות בישראל, זה פשוט מתאפשר רק לעשירים ולבני עשירים. לרוב האוכלוסייה שלא מסודרת מלידה - מגורים בישראל הם התעללות כלכלית שנמשכת כל החיים. נתראה בברלין!".

  • עוד באותו נושא:
  • ברלין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully