וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכות: בריטיש איירווייס עשויה לאבד את מקומה במדד ה-FTSE 100

רן דוידוב

9.9.2002 / 11:19

ספינת הדגל של התעופה הבריטית איבדה 50% ממחיר מנייתה בשנה האחרונה כתוצאה מפיגועי הטרור ותחרות גוברת; גם חברת המוסיקה EMI צפויה להימחק מהמדד

חברת התעופה הבריטית בריטיש איירווייס עומדת לאבד מחר את מקומה במדד ה-FTSE היוקרתי, כך מעריכים סוחרים בלונדון. החברה, שנפגעה קשות ממתקפת הטרור ב-11 בספטמבר על ארה"ב, סבלה מנפילה חדה של מנייתה בשנה האחרונה ומירידה כואבת במכירותיה.

השפל בענף התיירות והנסיעות אילץ את בריטיש לקצץ אלפי משרות, להוריד את קיבולת מטוסיה ולבטל נתיבי טיסה בניסיון להתמודד עם הנפילה בביקוש. מאז התקפת הטרור פיטרה בריטיש 7,000 עובדים, והיא מתכננת לפטר 6,000 עובדים נוספים בשנתיים הבאות.

במאי דיווחה החברה על הפסד שנתי ראשון מאז הופרטה לפני 15 שנה, בהיקף של 208 מיליון דולר. מניית החברה נפלה ב-50% בשנה האחרונה, צימקה את שווי השוק של החברה ל-2.27 מיליארד דולר והפכה אותה לאחת מ-3 מועמדות למחיקה מן המדד.

מנכ"ל החברה רוד אדינגטון אמר אתמול ל-BBC שהוא יחכה לראות מה יתרחש ביום שלישי. עם זאת הודה אדינגטון שתעשיית התעופה עדיין נאבקת להתגבר על השלכות ה-11 בספטמבר. אדינגטון הוסיף שמלחמה בעיראק היא סוגייה רבת חשיבות לכל חברות התעופה. עוד לפני האיום במלחמה נותר הביקוש בקרב מרבית החברות בענף חלש, לדבריו.

בריטיש איירווייס נאלצה להתמודד בשנה האחרונה גם עם התגברות התחרות מצד חברות התעופה המוזלות, כאיזיג'ט ורייאנאייר, המעבירות לשורותיהן לקוחות שנהגו בעבר לטוס במטוסיה.

בנוסף לבריטיש עומדות על פי ההערכות לאבד את מקומן במדד ה-FTSE 100 גם חברת המוסיקה EMI ויצרנית החשמל אינטרנשונל פאוואר. שינוי הרכב המדד יבוסס על מחיר הסגירה ביום שלישי והודעה עליו תבוא ביום רביעי. השינוי ייכנס לתוקף ב-23 בספטמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully