וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המוצרים בברלין: בכמה יקר יותר בישראל?

עדי בן ישראל

6.10.2014 / 14:06

בדיקה פשוטה אל מול מחירי רשתות השיווק הגדולות בישראל מגלה פערי מחירים אדירים אל מול הסל שנקנה בברלין - גם כשחלק מהמוצרים שנבחרו היו הקטנים והזולים ביותר

גלובס

הישראלים שהיגרו לברלין ופרסמו בפייסבוק סל מוצרים במחירים זולים הציתו מחדש את הזעם בקרב הצרכנים בישראל על יוקר המחיה. תגובות רבות בטוקבים ובפייסבוק מעידים על רמת התסכול, בעוד רבים מאמינים שהמחירים בחו"ל נמוכים הרבה יותר. בדיקת "גלובס" באמצעות אתר מייסופרמרקט מגלה שלפחות בסל המוצרים שפרסמו הישראלים בברלין - התחושה אכן נכונה.

לקריאה נוספת:

"אני חוסך 5,000 ש"ח כל חודש, ולא מגיע לדירה"
"הישראלים שהיגרו לברלין - שקרנים"
לא רק ברלין: אפילו בטוקיו החשבון קטן יותר

אותו ישראלי שפרסם את החשבונית בפייסבוק הציב אתגר ברור לישראלים בארץ: נסו למצוא סל דומה במחיר נמוך יותר. מהבדיקה שערכנו עולה כי סל דומה בארץ יקר בעשרות אחוזים ואפילו מתקרב לכמעט פי 2 - גם כשלוקחים מוצרים מקבילים הכי קטנים והכי זולים שניתן להשיג בישראל.

הסל שפרסם הישראלי מברלין כלל את הפריטים הבאים: שני בקבוקי מיץ תפוזים סחוט ליטר אחד, גבינת אמנטל תוצרת צרפת, חבילת שניצלים 500 גרם, שלושה פריטי מעדן דמוי מילקי, שתי לחמניות קטנות טריות, לחם פרוס מלא, ביצים אורגניות, שתי חבילות פסטה רביולי, חלב ורוטב בולונז. הסל עלה בחנות של רשת "אלדי" בברלין כ-75 שקל.

ראשית נציין כי ההשוואה למוצרי בחו"ל הינה תמיד בעייתית בין היתר בשל העובדה שעל חלק ממוצרי המזון בגרמניה אין מע"מ. כמו כן, לעתים מתעוררת בעיה בהשוואות בין המוצרים בשל גודלם. לפיכך, בבדיקה שערכנו לקחנו מוצרים מקבילים בחבילות הכי קטנות ובמחירים הכי זולים מבין המוצרים, למשל: גבינת אמנטל בחבילה קטנה של 100 גרם ולא 200 גר', שניצלים פרוסים לא מוכנים במקום חבילה של שניצלים מוכנים, מעדן מיני מילקי במשקל 70 גרם ולא המעדן הרגיל במשקל 133 גרם, לחמניית ילדים זולה, לחם אחיד כהה פרוס שמחירו בפיקוח ממשלתי, ביצי חופש בגודל בינוני ולא גדול שנבחרו מהספק הזול ביותר (גליקסמן), רביולי בחבילה קטנה של 400 גרם ולא של 800 גרם, חלב בשקית ולא בקרטון (גם כן מוצר בפיקוח ממשלתי) ורוטב בולונז הזול ביותר של חברת יכין הכי פשוט בחבילה הקטנה ביותר של 260 גרם.

אם חלק מאותם מוצרים שנקנו בסל הגרמני היו גדולים יותר או "מובחרים" יותר - הרי שניתן בהחלט לומר שפערי המחירים בישראל היו גדולים יותר. כמו כן, יש לציין שגם אם נוסיף לחלק מהמוצרים את המע"מ, הרי שלא נצליח לסגור את פערי המחיר האדירים שמגיעים כאמור לעשרות אחוזים.

בשורה התחתונה, הבדיקה מעלה כי בשופרסל אונליין עולה הסל האמור 130.85 שקל - יקר ב-74% לעומת הסל הברלינאי. ברמי לוי יעלה הסל 115.6 שקל (פער של 53%) אולם יש לציין כי 2 מוצרים היו חסרים כך שההשוואה בעייתית ובפועל הסל יהיה יקר יותר ברמי לוי. ביינות ביתן גובים על אותו סל 133.1 שקל - יקר ב-77%. במגה, למרות שחסר מוצר אחד, הסל הוא הכי יקר - 140 שקל (יקר ב-86% מהסל בחנות אלדי בברלין).

  • עוד באותו נושא:
  • ברלין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully