וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבוקר: עיצומים בביטוח הלאומי ובמשרד המשפטים

שירות גלובס

6.10.2014 / 16:35

עובדי הביטוח הלאומי ישביתו הבוקר לחלוטין את סניפי המוסד וכך גם עובדי משרד המשפטים. נמשכים העיצומים גם בדואר - ישראלים שהזמינו מוצרים מחו"ל תקועים

אבי ניסנקורן מגיע לפגישה של ההסתדרות והעובדים הסוציאליים בניסיון להביא לסיום שביתת העובדים הסוציאליים, מרץ 2011. עומר מירון
"משבר הדואר ועובדי הקבלן משקף את המציאות הקשה בה לכודים אלפי עובדים בישראל ". אבי ניסנקורן/עומר מירון

גל העיצומים במשק נמשך: בעוד העיצומים בדואר ישראל נמשכים ועובדי חברת החשמל ונמל חיפה שיבשו את העבודה ושבתו, הודיעה אתמול (ב') ההסתדרות בראשות אבי ניסנקורן על החרפת הצעדים. ממחר יינקטו עיצומים גם בביטוח לאומי ומשרד המשפטים, וכן תשובש העברת סחורות לישראל.

עובדי הביטוח הלאומי ישביתו היום את סניפי המוסד - במסגרת העיצומים לא תהיה קבלת קהל, לא יינתן מענה טלפוני ולא יהיה טיפול בתיבות השירות. במקביל יושבתו לשכות הבריאות בנמלי הים והאוויר ובמעברי הגבול עם ירדן, מצרים והרשות הפלשתינית. כתוצאה מכך לא יונפקו אישורים וצפויים שיבושים במעבר סחורות.

גם עובדי משרד המשפטים מצטרפים לשביתה וכל יחידות המשרד, לרבות יחידת הסיוע המשפטי, יושבתו היום בין השעות 08:00-13:00. לא יינתן מענה טלפוני ולא תתקיים קבלת קהל.

"השביתה בשירות המדינה קשורה לסכסוך שהכריזה ההסתדרות לפני מספר שבועות בגין ההתנהלות החד-צדדית של המדינה בכל הנוגע לרפורמות ושינויים מבניים", נמסר מההסתדרות. "לצד ההזדהות עם משבר עובדי הדואר, העובדים השובתים יוצאים נגד תבניות העסקה פוגעניות שהמדינה מנציחה בתור מעסיקה".

במקביל נמשכים כמובן העיצומים בדואר כשבין היתר לא מתאפשרת העברת בעלות על כלי רכב ועובדי הדואר לא מטפלים בפריטים שמגיעים מחו"ל. מצד שני, לשכות שירות התעסוקה, יחידות המכס בנמלי הים ולשכות ההוצאה לפועל ישובו מחר לפעילות סדירה.

"משבר הדואר ועובדי הקבלן משקף את המציאות הקשה בה לכודים אלפי עובדים בישראל בגלל תבניות העסקה פסולות שמקדמת המדינה", מסר ניסנקורן. "תופעה זו מנסה להפריט את יחסי העבודה, לכרסם במעמד העובד ולחסל את העבודה המאורגנת. מעמד הביניים והשכבות החלשות נמצאות תחת איום וההסתדרות לא תיתן לזה להמשיך. ערב החג, אנו מקווים לבשורה אמיתית עבור 7,000 עובדי הדואר ולבני משפחותיהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully