וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גט טקסי תתחיל להציב פרסומות על גג המוניות

רועי גולדנברג

7.10.2014 / 12:40

בתמורה להצבת המתקן על גג המונית, תוותר גט טקסי לנהגים על דמי הקופסה בגובה כ-250 שקל לחודש שהיא גובה מהם כיום

פרסום על מונית. יחצ, גלובס
פרסום על מונית/גלובס, יחצ

מפעילת אפליקציית הזמנת המוניות הפופולרית גט טקסי החלה במהלך להצבת משולשים הנושאים פרסומות על-גבי גג המוניות - כך נודע ל"גלובס". המהלך הוא חלק משיתוף פעולה של החברה עם חברת טקסי לייף, במסגרתו יופיע שילוט חוצות סטטי (לא דיגיטלי) על-גבי המוניות, כשהאחריות על הבאת המפרסמים יוטל על-ידי טקסי לייף, שפועלת בתחום בשנים האחרונות.

לאור העובדה שהמוניות אינן בבעלות גט טקסי, החברה החלה לפנות ללמעלה מ-3,000 הנהגים שעובדים איתה כדי לברר אם ירצו להתקין את המשולש על גג המונית שלהם, בצמוד ל"כובע" הצהוב של המונית.

בתמורה להצבת המתקן על גג המונית, תוותר גט טקסי לנהגים על דמי הקופסה בגובה כ=250 שקל לחודש שהיא גובה מהם כיום. מדובר על סכום שגט טקסי גובה מהנהגים בעבור מכשיר טאבלט שיושב במונית ולמעשה משמש כסדרן מוניות וירטואלי ובבסיסו הטכנולוגיה של החברה שמנווטת את הנהג לנוסעים סמוכים שמחפשים אחר מונית זמינה. יש לציין כי דמי הטאבלט זינקו בכ-350% בחודש פברואר השנה, כשקודם לכן נגבו מהנהגים כ-50 שקל בחודש.

יש לציין כי מהלך זה מגיע לאחר כניסתה לאחרונה של המתחרה האמריקאית, חברת אובר, לישראל, שכחלק מהחדירה לשוק המקומי החליטה שלא לגבות דמי סדרנות מנהגיה לפחות עד לסוף השנה ובכך מנסה למשוך אליה נהגים מתחנות קלאסיות ומגט טקסי עצמה.

בגט טקסי טוענים כי הם לא אמורים לרשום הכנסות או לגזור קופון מהפרסומות המסחריות שיופיעו על-גבי המוניות שעובדות עם השירות של החברה וכל ההכנסות מהפרסומות המסחריות יגיעו לידי טקסי לייף. לטענת החברה, גט טקסי תהנה מהיכולת לשלב פרסומות עצמיות לשירותי גט טקסי השונים, דוגמת שירות WiFi חינם או מוניות פרימיום, על-גבי משולשי הפרסום ובכך לנסות ולמשוך משתמשים חדשים.

גורם בתעשיית הפרסום אמר ל"גלובס" כי ההכנסה נטו מפרסום על-גבי מונית, במידה ומדובר על היקף מינימלי של אלף מוניות, יכולה להגיע ל-3,000-6,300 שקל בחודש וכי נהג שיפנה באופן עצמאי לחברת פרסום על-גבי מוניות שפועלת בשוק יוכל להרוויח תיאורטית כפול ממה שמוצע לו כיום בגט טקסי. עם זאת, כיום פועלות בשוק - מלבד טקסי לייף - חברה-שתיים נוספות, אך אלה לא פועלות בפריסה ארצית בדומה לנדל"ן הפרסומי שגט טקסי יכולה להציע.

עוד טוען הגורם כי גט טקסי נכנסת לשוק תחרותי מאוד של פרסום חוצות, כשאחת המובילות שבו היא חברת כנען, האחראית על פרסום באוטובוסים ברחבי הארץ. עם זאת, העובדה שגט טקסי עצמה לא תתעסק בהבאת מפרסמים ומשתפת פעולה עם חברה שכבר פועלת בשוק הפרסום על מוניות אמורה להקל על הכניסה לשוק הזה.

בגט טקסי טוענים כי המוצר הפרסומי יושק רק בעוד מספר שבועות ועדיין נמצא בדיונים, אך מבדיקת "גלובס" עולה כי מספר נהגים כבר הספיק להתקין את משולשי הפרסום על גג המוניות שלהם ואחרים מתכננים להתקין זאת בשבוע הבא.

  • עוד באותו נושא:
  • גט טקסי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully