וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת שביתה? גל סכסוכי עבודה במשק

שירות גלובס

7.10.2014 / 18:16

הסיבה: החלטת הקבינט החברתי-כלכלי לקדם הפרטות ענק במשק שיכניסו למדינה עד 20 מיליארד שקל. המשמעות: בתוך שבועיים תוכל ההסתדרות לנקוט עיצומים ולהנהיג שביתות

שעות ספורות לאחר הצגת ההסכם בדואר ישראל והפסקת העיצומים במשק, הודיעה הערב (ג') ההסתדרות על שורה של סכסוכי עבודה ב-11 חברות ממשלתיות. המשמעות היא שבתוך שבועיים תהא ההסתדרות רשאית להכריז על שביתות ולנקוט עיצומים בחברות אלה.

בין החברות בהן הוכרזו סכסוכי עבודה ניתן למצוא את התעשייה האווירית, רפאל, חברת החשמל, רכבת ישראל, חברת מקורות ועוד. הסכסוכים נוגעים ליותר מ-43 אלף עובדים.

הכרזת ההסתדרות מגיעה על רקע האישור שהעניק הקבינט להצעת ההחלטה להפריט את החברות הממשלתיות בהיקף של 15 מיליארד שקל.

עוד הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה ברשות שדות התעופה, בשל "חשש ממשי לפגיעה באיתנותה הפיננסית של החברה לנוכח החלטת הממשלה בנושא התמלוגים. החלטה אשר תגרור השלכות על העובדים; דרישת נציגות העובדים לניהול מו"מ להבטחת זכויות העובדים תנאי העסקתם וביטחונם התעסוקתי על רקע החשש הנ"ל; והתנהלות בחוסר תום לב ובדרך בלתי מקובלת ביחסי עבודה קיבוציים בכלל וביחסי עבודה בשירות הציבורי בפרט".

ההסתדרות מסרה כי החלטת הקבינט "התקבלה באופן חד-צדדי וללא קיום משא ומתן מול נציגויות העובדים". בהסתדרות מוחים על "ניסיון המדינה לכפות על העובדים שינויים דרמתיים תוך שבירת הכללים ורמיסת הנורמות הנהוגות ביחסי עבודה קיבוציים. הנפקת החברות הממשלתיות עלולה לגרור שינויים מרחיקי לכת בכל הנוגע לזכויות העובדים ותנאי העסקתם, תוך פגיעה במעמדם, בשכרם ובביטחונם התעסוקתי".

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן מסר בתגובה: "רק היום חתמנו על הסכם עקרונות היסטורי להבראת דואר ישראל. זו עדות חשובה לכך שההסתדרות היא שותפה חיונית למהלכים שנועדו לייעל את החברות הציבוריות. אנו נבחן כל הנפקה לגופה תוך בדיקת השאלה האם היא טובה לציבור והאם היא מגינה על זכויות עובדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully