וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זניט מדיה: סך ההוצאה לפרסום בארה"ב ב-2002 הסתכם ב-135 מיליארד דולר - בדומה ל-2001

TheMarker

9.9.2002 / 15:47

על פי הדו"ח של חברת המחקר, סך ההוצאה לפרסום בישראל יספוג קיטון נומינלי של 6.7% ביחס לשנה הקודמת



על פי דו"ח זניט מדיה המתפרסם היום, סך ההוצאה לפרסום בארצות הברית ב-2002 צפוי להיות זהה לסך ההוצאה בשנת 2001: כ-135 מיליארד דולר. דו"ח זה מביא את העדכון הרבעוני לגבי 7 שווקי הפרסום הגדולים בעולם המהווים 73% מסך ההוצאה העולמית לפרסום.



על פי התחזית, הירידה בהוצאה לפרסום בשנת 2002 התמתנה בהשוואה להערכות מוקדמות: 0.3% בהשוואה ל-0.5%. עיקר ההתמתנות נובעת מגידול בהוצאה לפרסום בארה"ב (ההוצאה לפרסום בארה"ב מהווה כ-45% מסך ההוצאה העולמית). גידול זה נובע מפעילות פוליטית - בחירות מקומיות ובחירות לקונגרס בנובמבר, מתעשיית הרכב והשקת דגמי 2003, מתחום הקמעונאות, התקשורת והאולפנים הגדולים.



"השווקים האירופים ממשיכים להציג חולשה, ובפרט השווקים הגרמנים והאיטלקים" אומר אלון הוכדורף, מנכ"ל זניט מדיה ישראל. "ברוב השווקים האירופיים המרכזיים (למעט אנגליה) המונדיאל לא הצליח לאושש את שוק הפרסום והמיתון במדינות אלו ממשיך לתת את אותותיו".



חן גרנות, מנהל המחקר בזניט מדיה ישראל, אומר ש"זניט ישראל אינה משנה לעת עתה את תחזיותיה הקודמות המדברות על קיטון נומינלי של 6.7% ביחס לשנה הקודמת, וזאת בעקבות ניתוחים פנימיים של ההכנסות מפרסום של זכייניות ערוץ 2 והעיתונים השונים. בנוסף לכך, נתוני מיקרו ומקרו שפורסמו לאחרונה על ידי הלמ"ס ובנק ישראל אינם תומכים בהתאוששות כלכלית, ומכאן גם בהתאוששות של ענף הפרסום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully