וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעשיות מלח מתכוונת לפרוע את הלוואות הגישור מלאומי גם באמצעות דיווידנד מבנק הפועלים

אלי דניאל

9.9.2002 / 16:08

כך עולה מהתשקיף שפירסמה אלרן החזקות; השווי ההוגן של הקרקעות שבידי תעשיות מלח בעתלית ובאילת - 653 מ' ש'; טרם הועמדו הבטחונות הנוספים שדרש לאומי מתעשיות מלח



התשקיף אותו מפרסמת היום חברת אלרן החזקות , הנמנית על קבוצת אלרן השקעות שבשליטת בתי האב של אברהם ושמואל דנקנר, מלמד על כך שחברת תעשיות מלח מתכוונת לפרוע את הלוואות הגישור אותן היא קיבלה מבנק לאומי . זאת, לשם תשלום הריבית על האשראי אותו היא נטלה לצורך רכישת מניות בנק הפועלים - באמצעות דיווידנד שיתקבל מבנק הפועלים, כמו גם באמצעות פיקדונות נזילים, אשראים ו/או מכשירים פיננסיים אחרים. בהקשר זה ניתן לציין כי בתום הרבעון השני הסתכמה יתרת הלוואות הגישור בכ-57.6 מיליון שקל, כאשר כיום עומדת יתרה זו על כ-70 מיליון שקל.



ובתוך כך, מהתשקיף האמור עולה כי תעשיות מלח טרם העמידה לטובת בנק לאומי את הבטחונות אותם דרש הבנק במהלך החודשים פברואר-אוגוסט 2002. כזכור, דרישה זו של בנק לאומי, לפיה תעשיות מלח תשעבד את הפקדונות הנזילים שלה ואת המקרקעין של אחת החברות הבנות שלה, באה לאחר שחלה ירידה משמעותית בשווי השוק של מניות בנק הפועלים.



נתון אחר העולה מהתשקיף נוגע לשוויין של הקרקעות של תעשיות מלח אשר מצויות בעתלית ובאילת. כך, בתשקיף שהגישה מציינת אלרן כי עודף העלות שמשולמת על ידה בגין רכישת מניות תעשיות מלח מיוחסת לקרקעות הללו, אשר בדו"חותיה של תעשיות מלח ליום ה-30 ביוני 2002 היו רשומות לפי עלות של כ-25 מיליון שקל.



באלרן מסבירים כי עודף העלות (נטו) המיוחס לקרקעות אלה במסגרת רכישת השליטה בתעשיות מלח, מסתכמת בכ-122 מיליון שקל, וזאת בגין המניות שנרכשות משני בתי אב - יצחק ודוד דנקנר. באלרן החזקות מוסיפים כי השווי ההגון של הקרקעות הללו מסתכם בכ-653 מיליון שקל. בהקשר זה ניתן לציין כי תעשיות מלח לא שיעבדה לטובת בנק לאומי את כל הקרקעות שבידיה, ועד כה רשמה תעשיות מלח שעבוד רק על כ-110 דונם קרקע חקלאית המצויה בעתלית.



את המימון לרכישת כ-64.6% מהון המניות של תעשיות מלח מתעתדת אלרן החזקות לגייס ממספר מקורות. כך, סכום בהיקף של 2 מיליון דולר ימומן ממקורות עצמיים של החברה, כ-78 מיליון דולר ימומנו באמצעות תאגידים בנקאיים, ואילו כ-39.9 מיליון דולר עתידים להיכנס לקופת החברה. זאת, בהתאם להתחייבותה של אלרן השקעות לפיה היא תממש את כל האופציות שיוענקו לה במסגרת הנפקת הזכויות אותה תבצע אלרן החזקות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully