וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדד הנאסד"ק צלל ב-2.3%, מניית טסלה נפלה ב-8%

שירות גלובס

11.10.2014 / 3:17

יועץ השקעות: "המשקיעים מקדישים הרבה יותר תשומת לב למה שקורה מחוץ לארה"ב, כי האטה גלובלית תגרור מטה גם את אמריקה" . S&P הורידה את תחזית הדירוג של צרפת ל"שלילית"

המסחר בוול סטריט ננעל גם הלילה (שבת) בירידות חדות, לאחר נפילה של כ-2% במדדי המניות אמש. הדולר התחזק זה היום השני ברציפות ומחיר הנפט המשיך לרדת לאחר שנכנס אמש לשוק דובי (קרי ירידה של 20% מהשיא). היום היה דל מבחינת נתוני מקרו בארה"ב, והמשקיעים ממשיכים למקד את תשומת לבם למה שקורה מעבר לים.

בבורסות אירופה נרשמו ירידות חדות גם היום. מדד Stoxx Europe 600 ירד בכ-1.4% ורשם את הירידה השבועית החדה ביותר מאז מאי 2012 (נפילה של כ-3%), על רקע נתונים מקרו-כלכליים מאכזבים שפורסמו בגרמניה אשר מגבירים את החשש שמא הכלכלה הגדולה באירופה בדרך למיתון.

וול סטריט. צלם: רויטרס,
ירידות חדות בוול סטריט/צלם: רויטרס

שוקי המניות הגלובליים מחקו 3.5 טריליון דולר מאז השיאים שנרשמו בחודש ספטמבר. נגיד הבנק המרכזי האירופי מריו דרגי התנגד אתמול עם שר האוצר הגרמני כשאמר כי יש צורך בצעדים נוספים על מנת להאיץ את הצמיחה בגוש האירו, בזמן שבכירים בפדרל ריזרב טענו כי כלכלת ארה"ב עלולה להיות מושפעת לרעה מההאטה הגלובלית.

חדשות רעות נוספות מגיעות מכיוון צרפת, שספגה היום הורדת תחזית דירוג ל"שלילי", על ידי סוכנות הדירוג S&P. הורדת הדירוג האחרונה שספגה צרפת מ-S&P הייתה בנובמבר 2013, אז נחתך הדירוג שלה ל-"AA".

"החששות בנוגע לצמיחה הכלכלית העולמית עומדים כעת במוקד", אמר לסוכנות בלומברג אסטרטג השקעות מבנק ספרא בציריך. "המשקיעים מקדישים הרבה יותר תשומת לב למה שקורה מחוץ לארה"ב כי האטה גלובלית תגרור מטה גם את אמריקה. העלייה בתנודתיות השבוע מוכיחה עד כמה השוק עצבני".

מדד MSCI העולמי בדרך לסגור את השבוע בירידה של 1.9% - שבוע שלישי ברציפות של ירידות. מדובר ברצף הירידות השבועי הארוך ביותר מאז אוגוסט 2013.

בזירת המאקרו פורסם היום כי מחירי הייבוא בארה"ב ירדו בחודש ספטמבר ב-0.5%, לעומת הצפי לירידה של 0.7%. זאת, לעומת ירידה של 0.9% באוגוסט. מחירי הייצוא ירדו ב-0.1%, לאחר ירידה של 0.5% באוגוסט.

מבין המניות הבולטות היום בשוק, טסלה ריכזה עניין לאחר שחשפה את הדגם החדש שלה - מודל D.

אפל המשיכה לבלוט על רקע המכתב ששלח המשקיע האקטיבי קארל אייקן למנכ"ל טים קוק, בו דרש כי אפל תתחיל להשתמש ביתרות המזומנים האדירות שלה (כ-133 מיליארד דולר) ותבצע תוכנית רכישה עצמית של מניותיה כדי להעלות את ערך המניה.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully