וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: מניות המחשבים והשבבים יורדות על רקע הנמכת תחזיות לענף המחשבים; HP ודל מאבדות 2%

רן דוידוב

9.9.2002 / 17:15

אינטל יורדת ב-2% לאחר הירידות החדות ביום שישי; AOL יורדת ב-3.6% בעקבות הנמכת תחזיות הרווח של חטיבת האינטרנט; נקסטל עולה ב-5% לאחר שאיששה תחזיות



שוק המניות האמריקאי רושם ירידות שערים עם פתיחת המסחר, על רקע החשש למלחמה קרבה כנגד עיראק ולאחר עליות השערים החדות שנרשמו ביום שישי. AOL-טיים וורנר יורדת לאחר שהורידה את תחזית הרווח השנתית של חטיבת האינטרנט; אינטל , שזינקה במסחר ביום שישי, יורדת היום בפתיחה וגוררת את מגזר השבבים מטה.



אסטרטג השוק ג'פרי אפלגייט מליהמן ברדרס חתך את הערכות הרווח ל-S&P 500 ל-48.5 דולר למניה ב-2002 ו-51.5 דולר למניה ב-2003, מ-50.5 ו-53.5 בהתאמה, בשל הסיכונים הפיננסיים והכלכליים המכבידים עדיין על רבות מהחברות.



מחירי הנפט זינקו היום, לאחר 4 ימים של עליות, אל מעבר לרף 30 הדולרים. העלייה הממושכת מעוררת חשש שהעלויות התפעוליות של חברות רבות יאמירו ויפגעו בשורה התחתונה של הדו"חות הכספיים. המשק האמריקאי החל לצאת באופן מגומגם מן המיתון שפקדו בשנה שעברה ומחירי נפט גבוהים עלולים להביא את ההתאוששות לעצירה מלאה.



ענקית המדיה AOL יורדת ב-3.6% לאחר שהורידה את תחזית ההכנסות של אמריקה אונליין - חטיבת האינטרנט של החברה. AOL ציינה את החולשה המתמשכת בענף הפרסום כגורם העיקרי להורדה. כעת חוזה החברה רווח EBITDA של 1.7-1.8 מיליארד דולר בחטיבה.



אינטל, חברת השבבים הגדולה בעולם, יורדת ב-2%. דו"ח שפירסמה חברת המחקר IDC חוזה שמכירות המחשבים האישיים יהיו נמוכות מהצפוי ב-2002 ו-2003 בשל הביקוש הנמוך מצד המגזר הפרטי וחלק מהמגזר העסקי. דל ו-HP מאבדות כ-2%; מיקרוסופט משילה כ-1%.



סיטיגרופ (סימול C), חברת השירותים הפיננסיים הגדולה בעולם, מינתה את סמנכ"ל התפעול צ'רלס פרייס כראש חטיבת בנקאות ההשקעות סלומון סמית ברני במקומו של מייקל קרפנטר בניסיון להשיב את אמון המשקיעים והרשויות בחטיבה, ששמה הוכתם בשמירת מניות "חמות" בהנפקות ראשוניות למנהלים של לקוחות בכירים. מניות החברה יורדות ב-2% נוספים.



ספקית שירותי הסלולר נקסטל (סימול NXTL) מזנקת ב-5% לאחר שחזתה שתעמוד או תגבור על התחזיות שפירסמה בעבר. נקסטל צפתה שתצליח להוסיף לשורותיה 2 מיליון מנויים חדשים ותרשום תזרים מזומנים תפעולי של 3 מיליארד דולר השנה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully